2019. január 5., szombat

WHOOPIE PIE



Nagyon régóta készültem már, hogy elkészítem ezt a különleges nevű süteményt. A nevével ellentétben nem pitetészta az alapja. Hanem egy puha piskótatallérra hasonlít, ami kakaós kevert tésztából készül és mascarponés tejszínes krémmel van töltve.
Pár napja megsütöttem végre és nem kellett csalódnom benne, mert nagyon finom lett. A receptet Dóri blogjáról választottam és csak picit változtattam rajta.




Dupla adagot készítettem és 20 darab sütemény lett belőle.
240 g Barbara lisztkeverék főzéshez és sütéshez vagy bármilyen gm süteményliszt
1 csapott tk sütőpor
50 g cukrozatlan kakaópor
40 g Süssina por vagy 120 g cukor
2 tojás
160 g Rama margarin
2,8 dl tej (Dórinál 1,8 dl volt a receptben, de nekem úgy nagyon sűrű volt, ezért tettem bele többet! Cukorral vagy más liszttel készítve nem biztos, hogy több tejet igényel!)

Krém:
2 dl habtejszín
140 g mascarpone
édesítő vagy 20 g porcukor ízlés szerint
én tettem bele 1 tk habfixálót is

A lisztet elkevertem a sütőporral és a kakaóporral. A puha margarint felvertem az édesítővel és a tojásokkal. Majd beleöntöttem a tejet is és végül hozzászitáltam a lisztes keveréket. Robotgéppel simára dolgoztam a tésztát, majd habzsákba töltöttem. Sütőpapíros tepsibe kb 5 cm átmérőjű köröket nyomtam a tésztából. Hagyjunk elegendő helyet közöttük, mert szétterülnek sütés közben!
170 fokos sütőben kb. 10-12 perc alatt megsütöttem.

A krémhez a habfixálóval és az édesítővel felvertem a habtejszínt. Majd belekevertem a mascarponét is. Habzsákba töltöttem a krémet és miután kihűltek a lapok, kettesével összeragasztottam őket.
Nagyon finom lett!








2 megjegyzés:

  1. Köszönöm a receptet és a világos leírást. Elkészítettem a fiamnak és nagyon finom lett! Boldog karácsonyt kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Csilli62!
      Nagyon szívesen, örülök hogy ízlik. Köszönöm szépen! Boldog karácsonyt kívánok én is! 🙂

      Törlés