2019. január 6., vasárnap

PIADINA




Ma pizzát sütöttünk ebédre és tegnap nézegettem a neten, hogy mit lehet pizzatésztából készíteni. 




Akkor találtam rá a piadina receptjére, ami nagyon egyszerűen elkészíthető.

Amit a Piadináról, Emilia Romagna "kenyeréről" tudni érdemes:
"A piadina története messzire nyúlik vissza. Nevezhetjük a szegények kenyerének is, mert az elkészítéséhez semmi másra nincs szükség, mint búzalisztre és egy kis vízre. Ha egy kicsit gazdagabban akarták elkészíteni, a vízhez és a liszthez kevertek egy kis zsiradékot is, egészen pontosan sertészsírt. Kilapították és melegített kövön sütötték meg.
A piadina a turistáknak köszönhetően terjedt el világszerte. A Romagna Riviérán (például Riminiben) nyaraló turisták vitték a hírét, hiszen a sajttal, ruccolával vagy sonkával töltött szendvics egyszerű, mégis isteni. A mai recept: liszt, víz, só, valamilyen zsiradék és élesztő, szigorúan szabályozva az elkészítését."

Forrás: https://diningguide.hu/minden-amit-a-piadinarol-tudni-erdemes/



Én egyszerűen csak a jól bevált pizzám receptjét használtam hozzá.

40 dkg Nutri free mix per pane liszt
20 g friss élesztő
2 tk só
1 tk cukor
3 ek olaj
3 dl langyos víz (ha nem elég,még egy kicsit tehetünk bele)

Elkevertem a száraz hozzávalókat, majd belemorzsoltam az élesztőt. Hozzáadtam a vizet és végül az olajat is. Kézzel összedolgoztam, de lehet géppel is. Majd hagytam duplájára kelni, meleg helyen, kb. 1 órát.
Kelesztés után vékony kör alakúra (serpenyő nagyságúra) kinyújtottam egy kisebb darabot belőle és száraz serpenyőben, pár perc alatt mindkét oldalát megsütöttem.
Még melegen megkentem ketchuppal. Sonkát, sajtot, lilahagymát és uborkát pakoltam rá és félbehajtottam. Bármivel megtölthetjük, amit csak szeretnénk.
Nagyon finom és egyszerűen elkészíthető.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése