2020. január 20., hétfő

MOGYORÓKRÉMES ÉS KÓKUSZKRÉMES CSIGÁK



Ez az a édes kelt tészta, amiről csak szuperlatívuszokban tudok beszélni. Egyszerűen imádom és persze a fiam is. Annyira könnyű, puha légies lett a tésztája ismét, hogy elképesztő!
Ezeknél a CSIGÁKNÁL használtam először ezt a receptet és azóta is rendszeresen sütöm, különböző töltelékekkel.




18 csigához
Tészta:
50 dkg Nutri free mix per pane liszt
2,5 dkg friss élesztő
2 dkg negyedannyi édesítő vagy 8 dkg kristálycukor
csipet só
1 tk cukor
10 dkg olvasztott vaj (vagy margarin)
1 tojás
3 dl langyos tej
1 tk útifűmaghéj por

Töltelék 1:
3-4 ek mogyorókrém

Töltelék 2:
12,5 dkg mascarpone
1 tojássárgája
édesítő (én Süssina port tettem bele) vagy 2-3 ek porcukor (ízlés szerint!)
1 kk vanília aroma
60 g kókuszreszelék
4 ek tej (ez a krém állagától függ, ha a cukorral készül lehet nem is kell hozzá!)

A lisztet, a sót, az édesítőt és az útifűt összekevertem. A langyos, cukros tejben felfuttattam az élesztőt. Majd beleöntöttem a lisztes keverékbe és beletettem a tojást is. Bekapcsoltam a dagasztógépet és amikor már összeállt a tészta, hozzáadtam az olvasztott vajat is. Kb. 5 percig dagasztottam a géppel. Ezután letakarva, meleg helyen kb. 1,5 órát hagytam kelni.
Amíg pihent a tészta, elkészítettem a kókuszos tölteléket. Mindent összekevertem egy kanállal, ennyi az egész.
A megkelt tésztát kétfelé vettem. Az egyik gombócot rizslisztes deszkán kinyújtottam téglalap alakúra, kb. 27x33 cm-esre. A 27 centinek van csak jelentősége, mert 9 darab 3 cm-es csigára vágtam fel. Megkentem a kókuszos krémmel, feltekertem és cérnával feldaraboltam.
A másik gombócot is kinyújtottam és megkentem mogyorókrémmel. Majd ezt is feltekertem és feldaraboltam.
Sütőpapíros tepsire sorakoztattam a csigákat és hagytam még 10 percet pihenni. (Most nagy tepsit használtam és távol tettem a csigákat, így szép formásak lettek. Viszont így két adagban sütöttem meg őket.) Majd lekentem tojással és betettem a 180 fokos előmelegített sütőbe. Kb. 25 perc alatt megsütöttem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése