2020. május 1., péntek

BARACKOS-TÚRÓS TÁSKÁK LEVELES TÉSZTÁBÓL



Elég régen készítettem már leveles tésztát, mert elég időigényes, de tegnap végre rászántam magam.
Ismét nagyon jól sikerült, mindenkinek nagyon ízlett.
szokásos receptemet használtam, de a lisztet most lecseréltem Schär mix B-re. Meg kell mondjam, hogy egy álom volt dolgozni vele. Nem ragadt, nem tört, könnyen nyújtható és rugalmas volt a tészta.
Háromféle töltelékkel készítettem: sárgabarack lekvárral, túróval és lekvárral elkevert túróval.





50 dkg Schär mix B liszt
50 dkg Rama margarin
2,5 dl hideg víz
1 csapott tk só (sós változathoz 2 tk!)
2 tk 10%-os ecet

Kenéshez:
1 tojás

Töltelék:
25 dkg túró
fél citrom héja (kezeletlen)
édesítő vagy porcukor ízlés szerint
1 tk vaníliás xilit vagy cukor
-- ezeket összekevertem
-- majd a felét elkevertem pár ek lekvárral
sárgabarack lekvár

A leveles tészta elkészítése: (ezek régebbi képek, de ugyanígy csináltam most is)

10 dkg lisztet összegyúrtam 40 dkg margarinnal, lapos téglává formáztam és folpackba csomagolva betettem a hűtőbe.
A 40 dkg lisztet elmorzsoltam az 10 dkg margarinnal, majd hozzáadtam a sót és az ecetet. A vizet apránként adagoltam hozzá, miközben kézzel összegyúrtam. 2 dl vizet készítettem oda, de még kellett hozzá adnom fél decit, hogy jól összeálljon és rugalmas legyen.
Ezután vágtam a tésztagombócba egy keresztet és letakarva hagytam pihenni 30 percet.



Rizslisztes szilikonlapon kinyújtottam fél centi vastagra a tésztát és a közepébe tettem a margarin téglát. Ráhajtottam a tésztát és kinyújtottam.





Ezután következett a hajtogatás:
1. először harmadolva hajtogattam





2. majd 90 fokkal elfordítottam a tésztát
3. ismét kinyújtottam
4. utána könyv alakban hajtogattam




5. majd 20 percre betettem a hűtőbe
Ezt a folyamatot 3x ismételtem meg:
-nyújtás
-harmadolva hajtogatás
-fordítás
-nyújtás
-könyv alakban hajtogatás
-hűtő 20 perc
Tehát a 4. alkalom után következik a tészta töltése. Mindenképpen azt javaslom, hogy egy éjszakára, de legalább 5 órára tegyük be a hűtőbe sütés előtt!!!

Miután jól lehűlt a tészta, a felét kb. fél cm vastagra kinyújtottam, a széleket kiegyenesítettem és 10x10 cm-es négyzetekre vágtam fel.



Túrókrémmel töltöttem, félbehajtottam és jól összenyomkodtam a széleket. Pengével bevagdostam a sütik tetejét, de csak nagyon vékonyan.
Majd sütőpapíros tepsiben lekentem őket tojással. 
Majd 250 fokos sütőbe tettem a tepsit és kb. 15 perc alatt megsütöttem. Nem tévedés a hőfok, kell neki a forró sütő, hogy ne olvadjon ki a zsiradék, ahogyan azt már írtam. De figyeljük a sütőt közben, mert gyorsan sül! Ha nem tudjuk egyszerre a sütőbe tenni őket, akkor a megtöltött batyukat tegyük a hűtőbe, hogy addig se melegedjenek!
A tészta másik feléből kisebbeket csináltam, azokat a lekváros-túrós krémmel töltöttem meg és lett pár darab csak lekvárral töltött is.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése