2020. május 8., péntek

TEJSZÍNES-DARÁLT HÚSOS PENNE



Pár napja készítettem ezt a tejszínes-darált húsos penne tésztát. A receptet Barbi konyhája oldalon találtam és rögtön megtetszett. Elképesztően finom lett! Az egész családnak nagyon ízlett.
A receptben 50 dkg tészta szerepelt, de nekem annyi nem fért a jénaiba. Kb. 35 dkg-ot tettem bele.





50 dkg Civita penne tészta (nálam 35 dkg)
50 dkg darált hús
1 gerezd fokhagyma
250 g tejföl
250 ml habtejszín 30 %-os
1 tk pirospaprika
só 
bors (ízlés szerint)
1 evőkanál zsír
30 dkg trappista lereszelve
20 dkg Bacon szalonna
4 db koktélparadicsom szeletelve


A tésztát a szokásos módon sós vízben kifőztem.
A darált húst a zsiradékon fehéredésig sütöttem, majd hozzányomtam a fokhagymát és befűszereztem. Egy-két evőkanál vizet hozzáadva, addig pároltam, amíg a víz elfőtt róla.
Belekevertem a tejfölt és a tejszínt, majd megvártam, hogy összerottyanjon.
A jénai aljába egy kis tejszínes húst simítottam. Erre tettem a tészta felét, rá a hús felét és a sajt fele részét. Majd ezt újra megismételtem, tehát újra tészta, hús, sajt. Majd a sajt tetejére tettem a paradicsomszeleteket és a csíkokra vágott bacont.






Végül 170 fokos előmelegített sütőben kb. 30 percig sütöttem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése