2020. május 1., péntek

MOGYORÓKRÉMES, KÓKUSZKRÉMES ÉS KAKAÓS CSIGÁK



Ezek a csigák is a kedvenc édes kelt tészta receptemből születtek. Pihe-puhák és nagyon finomak, mint mindig. Most háromféle töltelékkel készítettem: mogyorókrémes, kókuszkrémes és kakaós.




27 csigához
Tészta:
75 dkg Nutri free mix per pane liszt
4 dkg friss élesztő
3 dkg negyedannyi édesítő vagy 12 dkg kristálycukor
csipet só
1 tk cukor
15 dkg olvasztott vaj (vagy margarin)
2 kisebb tojás
4,5 dl langyos tej
1,5 tk útifűmaghéj por

Töltelék 1:
3-4 ek mogyorókrém

Töltelék 2:
3-4 ek Lino Lada kókuszos krém

Töltelék 3:
kakaópor
édesítőpor
olvasztott margarin

A lisztet, a sót, az édesítőt és az útifűt összekevertem. A langyos, cukros tejben felfuttattam az élesztőt. Majd beleöntöttem a lisztes keverékbe és beletettem a tojást is. Bekapcsoltam a dagasztógépet és amikor már összeállt a tészta, hozzáadtam az olvasztott vajat is. Kb. 5 percig dagasztottam a géppel. Ezután letakarva, meleg helyen kb. 1,5 órát hagytam kelni.
A megkelt tésztát háromfelé vettem. Az egyik gombócot rizslisztes deszkán kinyújtottam téglalap alakúra, kb. 27x33 cm-esre. A 27 centinek van csak jelentősége, mert 9 darab 3 cm-es csigára vágtam fel. Megkentem a kókuszos krémmel, feltekertem és cérnával feldaraboltam.
A második gombócot is kinyújtottam és megkentem mogyorókrémmel. Majd ezt is feltekertem és feldaraboltam. Ugyanígy csináltam a harmadikat is, megkentem olvasztott margarinnal és megszórtam édesítős kakaóval.
Sütőpapíros tepsire sorakoztattam a csigákat és hagytam még 10 percet pihenni. (Most nagy tepsit használtam és távol tettem a csigákat, így szép formásak lettek. Viszont így 3 adagban sütöttem meg őket.) Majd lekentem tojással és betettem a 180 fokos előmelegített sütőbe. Kb. 25 perc alatt megsütöttem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése