2021. június 20., vasárnap

RIGÓ JANCSI TORTA

 

Ma ünnepli a fiam a 20. születésnapját és a kedvenc tortáját sütöttem meg. A szokásos receptemet használtam hozzá kicsit módosítva.

22 cm-es tortaformában sütöttem 2 darab 3 tojásos piskótát:
3 tojás
30 g negyedannyi édesítő vagy 60 g cukor
15 g kakaópor
50 g Schär mix C liszt

A tojásokat a cukorral nagyon habosra kikevertem, mostanában már nem szoktam szétválasztani a tojásokat és külön felverni. Így is tökéletes lesz.
Majd beleszitáltam a kakaóporral elkevert lisztet és összeforgattam. Egy 22 cm-es tortaforma aljára sütőpapírt tettem és belesimítottam a tésztát. 160 fokon tűpróbáig sütöttem.
Miután megsült, kivettem a formából és lehúztam róla a sütőpapírt. Majd rácson hagytam kihűlni.

Krém:1 liter cukormentes Hulala habalap
kb. 7 púpozott ek kakaópor
édesítőszer vagy porcukor (ízlés szerint)

Tetejére: 10 dkg étcsoki
1 ek olaj

A krémhez a habtejszínt az édesítővel nem túl keményre felvertem (könnyen kenhető legyen). Majd hozzákevertem az átszitált kakaóport.
Az egyik kihűlt piskótát a krém nagy részével megkentem. Majd rátettem a másik lapot. Körbe is bevontam krémmel. Gőz fölött felolvasztottam csokit és rákentem a tetejére, úgy hogy az oldalán lecsorogjon. Miután a csoki megszilárdult, a maradék krémmel feldíszítettem a tortát. Plusz még Schoko Bonst és cseresznyét tettem rá.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése