2018. március 8., csütörtök

RIGÓ JANCSI TORTA


A fiam névnapjára készítettem el pár napja a kedvenc tortáját. Még több krémmel, mint ahogy szoktam, de most cseresznye nem került bele, hiszen még nincs szezonja. A kakaós piskótám az eddigi legjobb lett, amit sütöttem. Pedig minden a szokásos receptem szerint csináltam, de ez tényleg tökéletes.
Nagyon finom lett a torta, mint mindig!



Kakaós piskóta:
9 db tojás
135 g gyümölcscukor vagy 180 g cukor
160 g rizsliszt
40 g cukrozatlan kakaópor

A tojásokat a cukorral nagyon habosra kikevertem, mostanában már nem szoktam szétválasztani a tojásokat és külön felverni. Így is tökéletes lesz.
Majd beleszitáltam a kakaóporral elkevert lisztet és összeforgattam. Egy 26 cm-es tortaforma aljára sütőpapírt tettem és belesimítottam a tésztát. 160 fokon tűpróbáig sütöttem.
Miután megsült, kivettem a formából és lehúztam róla a sütőpapírt. Majd rácson hagytam kihűlni.






Krém:1 liter Hulala habtejszín
kb. 7 púpozott ek kakaópor
édesítőszer vagy porcukor (ízlés szerint)

Tetejére: 10 dkg étcsoki
               1,5 ek olaj

A krémhez a habtejszínt az édesítővel nem túl keményre felvertem (könnyen kenhető legyen). Majd hozzákevertem az átszitált kakaóport.

A kihűlt piskótát kettévágtam, a krém nagy részével megkentem az alsó lapot.Majd rátettem a tetejét. Körbe is bevontam krémmel. Gőz fölött felolvasztottam csokit és rákentem a tetejére,úgy hogy az oldalán lecsorogjon. Miután a csoki megszilárdult, a maradék krémmel (ehhez még adtam egy kevés kakaóport, hogy sötétebb legyen) feldíszítettem és csokit szórtam rá.









Update!
2018.06.12.

A fiam 17. szülinapjára ismét elkészítettem, de most cseresznyét is tettem a krémbe. Így még finomabb!
A piskóta most 40 g Nutri free mix per dolci lisztből és 120 g rizslisztből készült.
A krémbe pedig kb. 30 dkg magozott, felezett cseresznyét kevertem. Pontosan nem tudom, mert nem mértem le. De egy 900 ml-es jégkrémes doboz tele lett vele.
Minden más a fentiek szerint készült.



2 megjegyzés:

  1. Mi az az apró dekoráció a csresnye körül?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dr Oetker csokoládé roletti, sajnos már nem lehet kapni.

      Törlés