2018. március 28., szerda

HÚSVÉTI KALÁCS



Húsvét közeledtével én is rászántam magam, hogy kalácsot süssek. Ennek a húsvéti fonott kalácsnak a tésztáját a kakaós-joghurtos kalács adta, persze kakaó nélkül és tekerés helyett hármas fonással készítettem. A hozzávalók ugyanúgy alakultak.
Nagyon finom foszlós lett!




40 dkg Nutri free mix per pane liszt
5 ek gyümölcscukor vagy cukor
1 tojás
125 g joghurt (langyos)
1 dl langyos tej
1 mk cukor
50 g olvasztott margarin
30 g friss Budafoki élesztő

Tetejére:
1 tojás

A tejben 1 mk cukorral felfuttattam az élesztőt. A lisztet átszitáltam,beletettem a gyümölcscukrot és elkevertem. Beleöntöttem az élesztős tejet, a joghurtot, a tojást és a margarint. Dagasztógéppel alaposan kidolgoztam. Ezután letakarva, meleg helyen kelesztettem kb. 1,5 órát.





Miután megkelt 3 gombócra osztottam és rizslisztes deszkán rudakat sodortam belőlük. Majd összefontam őket.






Majd átemeltem a sütőpapíros formába és lekentem felvert tojással. 




5 percig állni hagytam, majd újra lekentem. Végül betettem az előmelegített 170 fokos sütőbe. Kb.50 perc alatt sült meg, de közben ahol nagyon pirult, azokat a részeket letakartam alufóliával. 





 

2 megjegyzés:

  1. Fantasztikus lett a kalács! Én töltött verziót csináltam belőle. A lányom azt mondta hogy 10 éve nem evett ilyen finomat.Nagyon köszönjük

    VálaszTörlés