2018. március 16., péntek

MÉZES PUSZEDLI, LEKVÁRRAL ÉS CSOKIVAL



Pár napja sütöttem ezeket a nagyon finom mézes puszedliket. Az eredeti recept Gabriella blogján találtam és pár dolgot változtatnom kellett a recepten. A lisztet Nutri free lisztekre cseréltem le, és tejfölből és tojásból többet kellett bele tennem,hogy összeálljon a tészta.
Csináltam már puszedlit, de nem is gondoltam volna, hogy ez tényleg olyan puha lesz, mint a búzás verzió. De tényleg puha lett, nagyon finom és nem száraz.




Én most fél adagot készítettem próbaképpen:
10 dkg Nutri free mix per pane liszt
12,5 dkg Nutri free mix per dolci liszt
7 g Süssina vagy 5 dkg porcukor
1 mokkáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál kakaópor
1/2 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
pár csepp frissen facsart citromlé
2 S méretű egész tojás
1 evőkanál tejföl
7,5 dkg mézpótló vagy méz
4 dkg zsír

+ sárgabaracklekvár (sütésálló kemény lekvárt kellene tenni bele, de nekem nem volt itthon)
10 dkg étcsoki+ 1 ek olaj

A liszteket az édesítőt, a szódabikarbónát, a kakaóport és a mézeskalács fűszert összekevertem.
Elmorzsoltam benne a zsírt, hozzáadtam a tojásokat, a tejfölt, citromlevet és a meglangyosított mézet, majd összegyúrtam a tésztát. Jól formázható, nem ragacsos, de puha tésztát kaptam.
Itt most két lehetőségünk van a formázásra:
A tésztából golyókat csípünk le és a kezünkben lelapítjuk, a közepébe teszünk 1 kávéskanálnyi lekvárt és golyókat formázunk a tésztából.Vagy rizslisztes deszkán kinyújtjuk kb.5 mm vastagra,  formákkal kiszaggatjuk, minden második közepére teszünk 1 kávéskanál lekvárt, melyet befedünk egy másik formával, a széleit enyhén lenyomkodjuk. 
Én az utóbbit választottam.






A puszedliket sütőpapíros tepsire tettem és 180 fokos sütőben kb. 7-8 percig sütöttem. Az alja épphogy egy kis színt kapott, akkor már jó. Puha legyen, amikor kivesszük.
A csokit gőz felett felolvasztottam az olajjal és a kihűlt puszedliket belemártottam, sütőpapíros tálcára tettem és hagytam dermedni.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése