2018. március 12., hétfő

SAJTOS-TÚRÓS POGÁCSA


Volt egy doboz közeli lejáratú túróm és ezért sütöttem ma ezt a pogácsát belőle. Nutri free mix per pane lisztből már többször sütöttem ezt. Most Schar mix b liszttel keverve készítettem, mert az is hamarosan lejárt volna. Nagyon finom, puha pogácsák lettek.


Két és fél gáztepsi lett belőle
40 dkg Nutri free mix per pane liszt
30 dkg Schar mix b liszt
3 tk só
25 dkg tehéntúró
22 dkg Rama margarin
1 ek tejföl
3 dl tej
40 g élesztő
1 tk cukor
Tetejére:
reszelt sajt
1 tojás

Az élesztőt a cukorral felfuttattam a langyos tejben. A liszteket elkevertem a sóval és az áttört túróval. Elmorzsoltam benne a margarint. Majd hozzáöntöttem az élesztős tejet és a tejfölt és kézzel összegyúrtam. A tészta eléggé ragacsos, (úgyhogy géppel javaslom az összeállítást), de így a jó. Ezután gombóccá formáztam és letakarva meleg helyen 1 órát hagytam kelni. 




Miután megkelt, rizslisztes deszkán átgyúrtam, kinyújtottam és reszelt sajttal megszórtam.





Majd a rövidebb oldalától feltekertem, mint a bejglit és fél órát ismét letakarva pihentettem. 



Elfeleztem, így könnyebb volt dolgozni vele. Utána 2,5-3 cm-re kinyújtottam, tetejét késsel bevagdostam, lekentem felvert tojással és megszórtam sajttal. A másik adagot sajt nélkül sütöttem meg. Végül pogácsa szaggatóval kiszaggattam.





Sütőpapíros tepsiben hagytam még 15 percet pihenni. Majd 180 fokos sütőben megsütöttem kb. 25 perc alatt. A sajt nélküliek sokkal szebbek lettek. De mindkettő egyformán finom.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése