2018. március 3., szombat

DIÓTORTA



Szüleim házassági évfordulójára sütöttem ezt a diótortát. A piskóta a vaníliakrémes diótorta receptje. A krém pedig Kiss Dóri oldaláról van. Nagyon finom lett!




Piskóta:
3 ek Nutri free mix per dolci liszt
3 ek rizsliszt
6 ek darált dió
fél tk sütőpor
140 g gyümölcscukor vagy 180 g cukor
9 tojás
A piskótához a tojásokat kettéválasztottam. A fehérjét a fele cukorral kemény habbá felvertem. A sárgáját a másik fele cukorral habosra kevertem. A kettőt óvatosan összekevertem, majd beleforgattam az átszitált,sütőporral elkevert liszteket és a diót. Kettő 26 cm-es tortaforma aljára sütőpapírt tettem és egyenlően elosztottam benne a tésztát. 170 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem.
Miután megsültek, a papírt lehúzva, rácson hagytam kihűlni a két piskótát.

Krém: (A díszítéshez már nem maradt,ezért 50 dkg dióból érdemes készíteni a krémet.)
40 dkg darált dió
40 dkg Rama margarin
édesítő vagy 24 dkg porcukor
fél dl forró tej
+ darált dió a tetejére és az oldalára

A puha margarint kikevertem az édesítővel. A diót elkevertem a forró tejjel. Majd hozzáadtam a margarinhoz és habosra kevertem a krémet.

A kihűlt piskótákat kettévágtam,így lett 4 lapom. Az első lapra rákentem a krém negyedét, rátettem a 2. lapot ismét megkentem a krémmel. És így tovább az utolsó lapig, végül az egész tortát bevontam a maradék krémmel. Mivel ez egy eléggé sűrű krém, óvatosan kellett rákennem a lapokra, mert nagyon tapadt. Majd darált dióval vontam be az egész tortát. A tetejét vaníliás pudinggal díszítettem, mert nem maradt a krémből.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése