2018. március 24., szombat

MÉTERES KALÁCS BARBARA LISZTEKBŐL


Már régóta terveztem, hogy méteres kalácsot sütök. Évekkel ezelőtt már egyszer sütöttem rizslisztből, de nagyon morzsálódós lett a tészta és azóta nem is próbálkoztam vele. Nemrég Julcsi megosztotta az oldalán a méteresét és akkor eldöntöttem,hogy az ő receptjét fogom kipróbálni.
Nagyon jó állagú lett a tészta, puha és rugalmas, nem morzsás. Elképesztően finom!


8 db M-es méretű tojás
csipet só
15 dkg gyümölcscukor vagy 20 dkg cukor
1dl olaj
1,5 dl víz
15 dkg Barbara lisztkeverék kenyérhez és kelt tésztákhoz
20 dkg Barbara lisztkeverék főzéshez, sütéshez
12 g sütőpor
8 g szódabikarbóna (Nekem ez picit kiérződött a piskótán, legközelebb csak sütőport teszek bele. De a kész süteményen nem érződik. )
30 g kakaópor

Krém:
2 cs puncs ízű pudingpor
6 dl tej
25 dkg margarin
rumaroma
folyékony édesítő vagy 4 ek cukor
Máz:
15 dkg étcsokoládé+ 2ek olaj (én tejjel hígítottam)

A tojásokat kettéválasztottam és a fehérjét kemény habbá felvertem. A sárgájához hozzáadtam a gyümölcscukrot, az olajat és vizet majd jól elkevertem. Beleszitáltam a lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát, a sót és simára kevertem. Óvatosan beleforgattam a tojáshabot ügyelve, hogy ne törjem össze. Majd kettéosztottam a tésztát az egyik felét szilikonos sütőpapírral kibélelt őzgerincformába öntöttem. A tészta másik feléhez hozzáadtam a kakaóport, összekevertem és a másik formába öntöttem. 160 fokos sütőben kb. 40-45 percig, tűpróbáig sütöttem. Julcsi 180 fokon sütötte 25 percig. De a gyümölcscukorral készült sütiket alacsonyabb hőfokon kell sütni, mert hamar megbarnul a tészta.
Miután megsült rácsra kiborítottam és hagytam teljesen kihűlni. Majd felszeleteltem.

A pudingot szokásos módon megfőztem az édesítővel, majd letakarva (hogy ne bőrösödjön be) hagytam kihűlni. A puha margarint kihabosítottam, majd a kihűlt pudinggal és a rumaromával összekevertem. Ezután 20 percre betettem a hűtőbe, hogy egy kicsit visszadermedjen a krém.
Majd a folpackkal bélelt őzgerinc formába rétegeztem a piskótát a krémmel, felváltva egy fehér és egy barna szeletet. Miután elkészült, 2 órára betettem a hűtőbe. 
A csokit gőz fölött felolvasztottam és a formából kiborított sütire öntöttem és egyenletesen rákentem.
1 órára ismét betettem a hűtőbe. Végül ferdén felszeleteltem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése