2015. január 13., kedd

ZSÖMLE



Ez a recept egy facebookos csoporttársamtól van (Gluténmentes konyha és lisztérzékeny hétköznapok csoport-Kis-Szabó Beáta). Nagyon jó ez a csoport rengeteg receptet és segítséget kaptam ott.
 50 dkg Schär Mix It
 1 tk FiberHusk +1 ek burgonyapehely
 3 mk só

 1 mk cukor 
 3 dkg élesztő
 2 dl kaukázusi kefir (én a mikróban kicsit meglangyosítottam)

 2,5 dl víz
 1 evőkanál olaj
Az élesztőt a cukorral a kefirben elkevertem és felfuttattam, majd a többi hozzávalóval jól összedolgoztam. 40 percig kelesztettem. Vizes kézzel formáztam és nagy muffin sütőformába tettem,amit beolajoztam. Még 5-10 percig kelesztettem, majd 180 fokon megsütöttem.Ebből a mennyiségből 7 darab zsömle lett.

Az eredeti receptben nem formában készült,de nekem az első zsömle szétlapult,ezért tettem formába.Legközelebb kevesebb vizet teszek bele,hátha úgy tudom forma nélkül sütni.Az íze viszont nagyon finom és az állaga is jó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése