2017. február 11., szombat

ALMÁS PITE



Tegnap sütöttem ezt a finom almás pitét. A receptje már fenn van a blogon,de pár dolgot változtattam rajta. Kétféle lisztből készült és 3x-os adagból, töltelék pedig vanília pudinggal.
Nagyon finom lett! Szépen összeállt a tészta,de egy kicsit törött,amikor a tepsibe tettem. Sajnos nem volt tejfölöm és szerintem ez hiányzott belőle. Mindenképpen azzal készítsétek el!




36x41 cm-es tepsi
50 dkg Schar mix b liszt
25 dkg Nutri free mix per dolci liszt
37,5 dkg margarin
4 tojás
1,5 zacskó sütőpor
3 tk vaníliás fruktóz ( vagy vaníliás cukor)
2-3 ek tejföl,a tészta állagától függően
35 g Süssina édesítőpor (vagy 300 g porcukor,ízlés szerint)
1 csipet só


Töltelék:
18 darab  alma
5 dl víz
6 ek folyékony Süssina édesítő vagy 7-8 ek cukor,ízlés szerint
1,5 dl víz+3 cs vaníliapuding
60 g margarin
1,5 tk fahéj

Tetejére:
1 tojás

Először a tölteléket készítettem el,mert annak ki kell hűlni.
A megpucolt és apró kockára vágott almát beletettem egy lábosba. Ráöntöttem a vizet és az édesítőt. Miután 2-3 percig rotyogott,hozzáadtam a kikevert pudingot és besűrítettem vele az almát.
Levettem a tűzről és belekevertem a margarint és megszórtam fahéjjal. Ezután hagytam kihűlni!

A liszteket elkevertem a sóval,az édesítővel,a vaníliás fruktózzal és a sütőporral. Majd elmorzsoltam benne a margarint és hozzáadtam a tojásokat és a tejfölt (nekem nem volt tejfölöm,ezért 5 tojást tettem bele). Gyors mozdulatokkal összegyúrtam,majd folpackba tekerve,fél órára betettem a hűtőbe. Ha porcukorral készíti valaki 1 órát kell a hűtőben pihentetni.




A tésztát kétfelé vettem és az egyik gombócot rizslisztes lapon tepsi nagyságúra nyújtottam. Majd beletettem a tepsibe. Én úgy szoktam,hogy alulról behajtom a harmadát,majd felülről is a harmadát és így emelem át a tepsi közepébe,majd széthajtogatom.





Rásimítottam a kihűlt tölteléket:



Majd kinyújtottam a másik tésztagombócot is és átemeltem a tepsibe,az előbb leírt módon.
A szélein lenyomkodtam,megszurkáltam villával és lekentem felvert tojással.


180 fokos előmelegített sütőben megsütöttem.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése