2017. február 11., szombat

MAGOS KRÉKER SZAFI FREE VILÁGOS KENYÉRLISZTBŐL



Kipróbáltam a Szafi free világos kenyérlisztet,de a fiamnak nem ízlett belőle a kenyér. Ezért keveset adok más lisztekhez és zsömléket szoktam sütni belőle. Veronikánál láttam ezt a kréker receptet és a hét elején megsütöttem. Jelentem a dupla adag 2 nap alatt elfogyott.
Azoknak ajánlom,akik szeretik az intenzívebb ízeket,mert köles- és cirokliszt is van a keverékben.




280 g Szafi Free Világos Puha kenyér lisztkeverék
6 g só
40 g almaecet
340 g langyos víz
6 tk darált mák
4 tk szezámmag
2 tk köménymag (én ezt is tettem bele)

Tetejére:
2 ek szezámmag
1 ek köménymag

Nyújtáshoz: kevés Szafi liszt


A vizet,az almaecetet és a sót egy tálban elkevertem. Majd hozzáadtam a lisztet,a szezámmagot,a mákot és a köménymagot,és kézzel összegyúrtam:





5 percig hagytam állni,ezután lisztes szilikonlapon átgyúrtam és vékonyra kinyújtottam (3 mm): 



Rászórtam a szezámmagot és a köménymagot,majd párszor átmentem rajta a nyújtófával:



Derelyevágóval felkockáztam:




És tepsibe sorakoztattam őket:



180 fokos sütőben,kb 25 perc alatt megsütöttem.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése