2018. április 28., szombat

ALMÁS PITE BARBARA LISZTEKBŐL


Pár napja sütöttem ezt a nagyon finom almás pitét, ezúttal Barbara lisztekből. Nagyon jól sikerült, könnyű volt dolgozni a tésztával és nagyon jó íze van. A vanília pudingos-almás töltelék pedig nagyon nagy kedvenc nálunk.



Először a tölteléket készítettem el,mert annak ki kell hűlnie.

9 nagyobb alma
2,5 dl víz
3 ek folyékony Süssina édesítő (vagy 4-5 ek cukor)
0,75 dl víz + 1,5 cs vaníliapuding (60 g)
30 g margarin
1,5 tk fahéj

A megpucolt és apró kockára vágott almát beletettem egy lábosba. Ráöntöttem a citrom levét, a vizet és az édesítőt. Miután 2-3 percig rotyogott, hozzáadtam a kikevert pudingot és besűrítettem vele az almát.
Levettem a tűzről és belekevertem a margarint és megszórtam fahéjjal. Ezután hagytam kihűlni!

29,5 cm átmérőjű a forma
Tészta: nekem ez a mennyiség éppen elég lett, ha biztosra akarunk menni, 45 dkg lisztből érdemes csinálni.
20 dkg Barbara liszt főzéshez és sütéshez
20 dkg Barbara liszt kenyérhez és kelt tésztákhoz
13 g Süssina por (vagy 80 g cukor)
1 tk vaníliás fruktóz (vagy vaníliás cukor)
20 dkg margarin
2 tojás
2 ek tejföl (nálam 2 púpozott- a tészta állagától függően, jól gyúrható legyen)
1 csipet só

Tetejére:
1 tojás

A lisztet elkevertem az édesítővel,a sóval és a vaníliás fruktózzal. Majd belemorzsoltam a margarint, hozzáadtam a tojást, a tejfölt és összegyúrtam a tésztát. Ezután rizslisztes szilikonlapon a tészta kb. 2/3 részét kb. fél cm vékonyra kinyújtottam, majd átemeltem a szilikonos pite formába.
Ha nem szilikonos a forma, akkor margarinnal kell kikenni és rizsliszttel beszórni.
Óvatosan belenyomkodtam és levágtam a felesleget a széléről. Rákanalaztam a kihűlt tölteléket és elegyengettem rajta.




A maradék tésztából formákat vágtam ki és kidíszítettem a tetejét.



Majd lekentem tojással.


Végül 170 fokon kb. 45-50 perc alatt megsütöttem.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése