2018. április 8., vasárnap

HÓLABDA, KOZÁK SAPKA



Tegnap vendégek voltak nálunk és négyféle sütivel készültem. Természetesen mindegyik gluténmentes a fiam miatt. A hólabda volt az egyik süti. Már régóta készültem rá, hogy megsütöm, mert nagyon szeretjük a kókuszt. Nézegettem a recepteket a neten, hogyan is alakulnak a hozzávalók. Majd megalkottam a saját receptemet. Elképesztően finom lett!



Kakaós piskóta:
35x24 cm-es tepsiben
9 db tojás
135 g gyümölcscukor (vagy 180 g kristálycukor)
80 g Nutri free mix per dolci liszt
80 g rizsliszt
40 g cukrozatlan kakaópor

A tojásokat a cukorral nagyon habosra kikevertem, mostanában már nem szoktam szétválasztani a tojásokat és külön felverni. Így is tökéletes lesz.
Majd beleszitáltam a kakaóporral elkevert lisztet és összeforgattam. A tepsi aljára sütőpapírt tettem és belesimítottam a tésztát. 160 fokon tűpróbáig sütöttem.
Miután megsült, kivettem a tepsiből és lehúztam róla a sütőpapírt. Majd rácson hagytam kihűlni.

Amíg sült a piskóta elkészítettem a krémet is.
Krém:
2 cs Dr Oetker tejszínízű puding
édesítő vagy cukor
1 l tej
100 g kókuszreszelék
+ kókuszreszelék a forgatáshoz
+ a tetejére 100 g étcsoki, 1 ek olajjal gőz fölött felolvasztva

A pudingot a zacskón lévő recept szerint megfőztem és még forrón belekevertem a kókuszt is. Majd hagytam kihűlni.

A kihűlt piskótát vízszintesen kettévágtam és 6 cm-es szaggatóval köröket vágtam ki belőle. ( A maradék piskótából keksztekercs lesz, úgyhogy nem vész kárba. De csinálhatunk kókuszgolyót is belőle.) 14-14 darab alsó és felső korongom lett. Egy alsó körre 1 ek krémet kentem, rátettem egy felső piskótát. Majd körben is bevontam krémmel és meghempergettem a krémes részt kókuszban.
A tetejét olvasztott csokival vontam be.
Nagyon-nagyon finom! Könnyű, puha piskóta nagyon kókuszos krémmel és a tetején csokival.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése