2021. január 13., szerda

BEJGLI

 

Ezt a bejglit sütöttem Karácsonykor és elképesztően jó lett. Az az igazi búzásra hajazó élesztős-omlós tészta, pozsonyi kifli tésztájából készítve. A receptet a YouTube-on találtam itt: Szoky Konyhája .




25 dkg Schär mix B
1 dl tej, éppen csak langyos
25 g gyümölcscukor vagy 30 g porcukor
1 tojás sárgája
Csipet só
5 g friss élesztő
10 dkg margarin vagy vaj

Mákos :
125 g darált mák
1 tk reszelt narancshéj
1 tk reszelt citromhéj
1 tk vaníliás cukor

Diós:
125 g darált dió
1 tk vaníliás cukor
1 tk reszelt citromhéj
1 tk reszelt narancshéj
Mazsola, mi nem szeretjük, ezért nem tettem bele és fahéjat sem tettem egyikbe sem.

+1 dl víz
  10 dkg cukor vagy édesítő

A kettőhöz összesen 1 dl vizet 10 dkg cukorral felfőzni és apránként kell adagolni a töltelékekhez. A dióshoz kevesebb kell. Én csak felforraltam a vizet és az édesítős mákhoz és dióhoz kevertem.
Lisztet, porcukrot és sót elkevertem. A tejbe belemorzsoltam az élesztőt és belekevertem a tojás sárgáját is, nem kell felfuttatni. A lisztes keverékbe elmorzsoltam a margarint, majd összegyúrtam a tejes keverékkel. Két gombócra osztottam. Hűtőbe 1 órát pihent folpackba csomagolva. Rizslisztes szilikonlapon kinyújtottam, rá a töltelék. Két oldalán behajtottam, feltekertem. Sütőpapíros tepsibe tettem, sárgájával lekentem, 20 perc hűtő. Még egyszer sárgájával lekentem, 20 perc hűtő. Majd lekentem fehérjével és szobahőn 30 percig kelesztettem. Megszurkáltam hústűvel. Végül 180 fokos előmelegített sütőben kb. 25-30 perc alatt megsütöttem.







7 megjegyzés:

  1. Szia.
    Érdeklődni szeretnék, hogy milyen mákot használtál?
    Nagyon jól néznek ki!
    Érdekelne még, hogy szezámmagból és kókuszreszelékből melyik termék használható?
    Köszönöm 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Köszönöm szépen! 🙂
      Mákot én termelőtől veszek, sajnos nem tudok olyan boltit, ami biztosan gluténmentes. Kókuszreszeléket az Auchanban veszek,ami az Auchan sajátmárkása, rózsaszín csomagolású. Szezámmagot pedig a Tescoban, az is sajátmárkás.

      Törlés
    2. Köszönöm szépen! Én kezdő vagyok, és nagyon nehezen boldogulok még.

      Törlés
    3. Nagyon szívesen! Ha lesz még kérdésed, szívesen segítek. 🙂

      Törlés
  2. Szia, Nutri free mix per pane liszttel is müködni fog a recept? 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Réka! Szerintem azzal is jó lesz. Ha száraznak érzed a tésztát, tegyél még hozzá egy pici tejet.

      Törlés
  3. Nekem kicsit megrepedtek, de amúgy tényleg nagyon finomak! Köszönöm a receptet! Juli

    VálaszTörlés