2021. január 13., szerda

TÚRÓS PITE

 

Tegnap sütöttem ezt a túrós pitét. Nagyon finom, érdemes kipróbálni.
Ennek az almás pitének a tésztáját használtam hozzá. Ez a tészta szerintem a legjobb a pitéhez, mostanában már csak ebből sütök pitét. A túrókrém pedig ebből a túrós pitéből való. Ez utóbbin egy picit változtattam, mert kevesebb túróm volt csak itthon. De az elkészítése ugyanaz.
Nálam a túrókrémből maradt sárgája nem veszett kárba, mert tettem még hozzá tojást és tojásos nokedlihez használtam fel.
De csinálhattok belőle Nérót is.




Egy nagy gáztepsihez:
Tészta:
40 dkg Nutri free mix per pane liszt
40 dkg Schär mix B liszt
30 g Süssina por (vagy 160 g porcukor)
4 tk vaníliás xilit (vagy vaníliás cukor)
40 dkg Rama margarin
4 tojás
3-4 ek tejföl ( a tészta állagától függően kevesebb is elég lehet!)
1 csipet só
1 cs sütőpor

Túrókrém:
1 kg tehéntúró
2 kezeletlen citrom reszelt héja
édesítőszer vagy 10 dkg porcukor (ízlés szerint)
Kb.3 ek tejföl
1 csomag Dr Oetker eredeti vaníliás pudingpor
4 tojásfehérje

A liszteket elkevertem az édesítővel, a sóval, a sütőporral és a vaníliás xilittel. Belemorzsoltam a margarint, hozzáadtam a tojásokat, a tejfölt és összegyúrtam a tésztát. Ezután két gombócra osztottam és az egyiket rizslisztes szilikonlapon tepsi nagyságúra kinyújtottam. Belefektettem a tepsibe és elkészítettem a tölteléket.
A túrót krumplinyomón áttörtem. Belekevertem a citromhéjat, az édesítőt, a pudingport és a tejfölt. A tojásfehérjét géppel habbá vertem, majd óvatosan beleforgattam a túrós krémbe. 
A tepsiben lévő tésztára egyenletesen rákentem, majd a másik kinyújtott lappal befedtem. Megszurkáltam villával és lekentem felvert tojással. Végül 180 fokos előmelegített sütőben kb. 45-50 perc alatt megsütöttem.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése