2021. január 13., szerda

SZILVESZTERI KIFLI

 

Ezt a kiflit még Szilveszterkor sütöttem a kedvenc Sós kelt tészta receptemből és ismét jól vizsgázott. Nagyon finom és puha lett. Én most virslit, ketchupot és sajtot tettem bele. De szoktam bacont vagy sonkát is tenni. Picivel kevesebb tejet tettem hozzá, mert mostanában a Nutri liszt nem vesz fel annyi folyadékot, mint régen.

Tészta:
50 dkg Nutri free mix per pane liszt
25 g friss élesztő
2 csapott tk só
1 tk cukor
10 dkg olvasztott vaj (vagy margarin)
1 tojás
3 dl langyos tej
1 tk útifűmaghéj por

Töltelék:
Sága füstli sertés virsli
reszelt sajt
ketchup

Tetejére:
1 tojás
reszelt sajt

A lisztet, a sót és az útifűt összekevertem. A langyos, cukros tejben felfuttattam az élesztőt. Majd beleöntöttem a lisztes keverékbe és beletettem a tojást is. Bekapcsoltam a dagasztógépet és amikor már összeállt a tészta, hozzáadtam az olvasztott vajat is. Kb. 5 percig dagasztottam a géppel. Ezután letakarva, meleg helyen kb. 1,5 órát hagytam kelni.




A megkelt tésztát rizslisztes lapon átgyúrtam és 6 gombócra osztottam. Egyet kör alakúra kinyújtottam és 8 cikket vágtam belőle. Rátettem a virslit, a sajtot és a ketchupot. Majd a széles vége felől feltekertem és kifliket formáztam.





A kiflik tetejét a sütőpapíros tepsiben felvert tojással megkentem és megszórtam sajttal. Végül 180 fokos előmelegített sütőben megsütöttem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése