2020. január 29., szerda

SONKÁS-SAJTOS-KOLBÁSZOS CSIGA



Gondolom, már sokan tudjátok, hogy melyik a kedvenc ÉDES KELT TÉSZTA receptem. Miután ez a recept annyira jól sikerült, ezért arra gondoltam, hogy kipróbálom sós változatban is.
Azt kell mondanom, hogy telitalálat lett. Csináltam már sok sós kelt tésztát, de ez mindent visz. Ugyanolyan fantasztikus lett, mint az édes változat. Nagyon finom és puha, levegős a tésztája. Csak annyit változtattam, hogy kihagytam az édesítőt és több sót tettem bele. És még kellett hozzá egy kicsivel több tej.




18 csigához
Tészta:
50 dkg Nutri free mix per pane liszt
25 g friss élesztő
2 csapott tk só
1 tk cukor
10 dkg olvasztott vaj (vagy margarin)
1 tojás
3,25 dl langyos tej
1 tk útifűmaghéj por

Töltelék:
10 dkg sonka
5 dkg kolbász
6 dkg reszelt trappista sajt
10 dkg mozzarella sajt
3 púpozott ek csemege kukorica
5-6 ek tejföl
1 tk só (ízlés szerint)

Tetejére:
1 tojás

A lisztet, a sót és az útifűt összekevertem. A langyos, cukros tejben felfuttattam az élesztőt. Majd beleöntöttem a lisztes keverékbe és beletettem a tojást is. Bekapcsoltam a dagasztógépet és amikor már összeállt a tészta, hozzáadtam az olvasztott vajat is. Kb. 5 percig dagasztottam a géppel. Ezután letakarva, meleg helyen kb. 1,5 órát hagytam kelni.





A megkelt tésztát kétfelé vettem. Az egyik gombócot rizslisztes deszkán kinyújtottam téglalap alakúra, kb. 27x33 cm-esre. (A 27 centinek van csak jelentősége, mert 9 darab 3 cm-es csigára vágtam fel.) A töltelékhez apróra felvágtam a kolbászt, a sonkát és a mozzarella sajtot. A trappista sajtot lereszeltem. Majd mindent, a kukoricával együtt egy tálban, kevés sóval és annyi tejföllel összekevertem, hogy kenhető legyen. 
A fele tölteléket eloszlattam a tésztán, majd feltekertem és cérnával feldaraboltam.






Két kisméretű sütőpapíros tepsibe tettem a csigákat és még 10 percig pihentettem őket. Majd lekentem felvert tojással és 180 fokos sütőben megsütöttem.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése