2020. január 6., hétfő

MÉZESKALÁCS SCHAR MIX B LISZTBŐL



A mézeskalácsot külön is felteszem, hogy meglegyen a Schär mix B lisztből készült változat is a blogon. Ezzel a liszttel tökéletes és azonnal puha mézest süthetünk. Imádja az egész család!
Puskás Betti receptjéből sütöttem ismét.




12,5 dkg méz
12,5 dkg margarin vagy vaj
3 tojás
20 g Süssina por vagy 15 dkg porcukor
1 teáskanál szódabikarbóna
2 tk Lucullus mézeskalács fűszerkeverék
2 evőkanál citromlé
reszelt citrom-, és narancshéj ízlés szerint (én nem szoktam tenni bele)
50 dkg Schär mix B liszt

A mézet és a vajat felmelegítettem a mikróban, csak éppen annyira, hogy a vaj felolvadjon benne. Megvártam amíg kihűlt. Az édesítőt, a fűszert, a szódabikarbónát, a citromlét és a tojást egy habverővel összekevertem. Majd hozzáadtam a mézes vajat és a lisztet, kézi mixerrel összedolgoztam. Betti receptjében ez egy nagyon lágy és kenődős massza lett, nekem nem lett annyira lágy, az édesítő miatt.
Folpackba csomagoltam és csak 1/2 órára tettem be a hűtőbe (az eredeti 8 óra helyett).
Tökéletes lett a tészta, nagyon jó volt dolgozni vele miután lehűlt.
Rizslisztes lapon, kb fél centisre kinyújtottam, majd különböző formákat szaggattam ki belőle. Sütőpapíros tepsiben 170 fokos sütőben, kb. 10 perc alatt megsütöttem. Miután kihűlt kidíszítettem.












2018-as kép, ugyanezzel a recepttel készült:




2020:








8 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy, hatalmas segítség nekekem mert 1 hónapja kell így főznöm.

    VálaszTörlés
  2. Gabriella vagyok, èn írtam fentebb:)

    VálaszTörlés
  3. Kipróbáltuk, szuper lett. Köszönjük a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen! Örülök, hogy ízlik.😍🙂

      Törlés
    2. Nagyon szívesen! Örülök, hogy ízlik.😍🙂

      Törlés
  4. Szia.Máz receptet tudnál mondani,köszönöm szépen!😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Én a Dr Oetker díszítő cukormázat használom. Nem csináltam még tojásfehérjével mázat.

      Törlés