2020. április 9., csütörtök

ALMÁS PITE



Ma sütöttem ezt az almás pitét, mert már nagyon vágytunk valami házi sütire. Ez most egy új recept, menet közben alakult ki. Isteni finom lett! A tésztája az eddigi legjobb: nagyon jó volt dolgozni vele, nem tört és a kész pitét is könnyű volt szeletelni. Szóval nagyon tuti lett. 😄


Egy nagy gáztepsihez:
Tészta:
40 dkg Nutri free mix per pane liszt
40 dkg Schär mix B liszt
30 g Süssina por (vagy 160 g porcukor)
4 tk vaníliás xilit (vagy vaníliás cukor)
40 dkg Rama margarin
4 tojás
4-5 ek tejföl ( a tészta állagától függően kevesebb is elég lehet!)
1 csipet só
1 cs sütőpor

Töltelék:
2 kg alma- tisztítva, lereszelve
3-4 tk fahéj
édesítő vagy porcukor ízlés szerint
+gm zsemlemorzsa

Tetejére:
1 tojás

Az almát összekevertem az édesítővel és a fahéjjal, majd állni hagytam. A liszteket elkevertem az édesítővel, a sóval, a sütőporral és a vaníliás xilittel. Belemorzsoltam a margarint, hozzáadtam a tojásokat, a tejfölt és összegyúrtam a tésztát. Ezután két gombócra osztottam és az egyiket rizslisztes szilikonlapon tepsi nagyságúra kinyújtottam. Belefektettem a tepsibe, megszórtam GM zsemlemorzsával és elosztottam rajta a kinyomkodott almát. A másik tésztagombócot is kinyújtottam úgy mint az előzőt és ráborítottam az almára. A tetejét megkentem tojással és megszurkáltam villával. Végül 180 fokos sütőben aranybarnára megsütöttem.


2021.10.03.



Ezt az almás pitét most NutriFree Mix per Pasta Frolla lisztből sütöttem a fenti recept alapján.
Nagyon könnyű volt dolgozni a tésztával és elképesztően finom lett.
Annyit változtattam még rajta, hogy kevesebb tejfölt tettem bele (3 ek), és kevesebb almát.







6 megjegyzés:

  1. Szia! Én kezdő gluténérzékeny vagyok, egy kis segítséget szeretnék kérni. Az lenne a kérdésem, hogy a Nutri free mixet és a Schar mix B-t lehet helyettesíteni Miklos Universal mix-liszttel? Úgy általánosságban elmondható, hogy ez az említett 3 fajta liszt helyettesíthetők egymással?
    Esetleg az Aldiban kapható Universal liszttel kapcsolatban nincs esetleg tapasztalatod? Tegnap abból készítettem volna fahéjas csigát, de nem kelt meg a tészta, kétszer is megpróbáltam, és nagyon elkeseredtem, hogy nem is lesz olyan egyszerű ez a gluténmentes élet. Előre is köszönöm a válaszodat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Enci
      Igen, a Schär mix B, a Nutri free mix per pane és a Miklos's universal mix liszteket helyettesítheted egymással. De mivel más az összetételük, ezért különböző mennyiségű folyadékot vesznek fel, erre figyelni kell.
      Az aldis lisztet nem ismerem, de sajnos nem sok jót hallottam róla. Inkább másik lisztet használj helyette szerintem.
      Ha lesz még kérdésed, szívesen segítek. Ne aggódj bele fogsz jönni te is. 🙂

      Törlés
    2. Nagyon köszönöm a gyors válaszodat!
      Akkor jól értem, ez azt jelenti, hogy pl a Nutri free-nél egy adott receptben ha 1 dl folyadék az előírt, akkor lehet, hogy a Miklos’s-hoz csak 0,5 dl szükséges, vagy éppen 1,5 dl?
      Alapvetően milyen állagúnak kell lennie egy gluténmentes nyers tésztának? Rugalmas puhának, vagy inkább ragacsosabbnak?
      Valamint olvasom, hogy meleg helyen szükséges keleszteni.. melegebb közegre van szüksége egy ilyen tésztának, mint egy hagyományos búzalisztesnek, vagy a szobahőmérséklet is megfelel?

      Illetve ez az útifűmaghéj okoz még fejtörést, hogy ez lényegében folyadékmegkötő? Tehát ha egy receptben 2,5 dl folyadékot kell használni és 1 tk útifűmaghéjat, akkor ez azt jelenti, hogy útifűmaghéj nélkül csak 2 dl használjak? Tehát 1 tk útifűmaghéj kb. 0,5 dl folyadékot köt meg?
      Bocsánat a rengeteg kérdésért, de nagyon szeretek sütni, és nagyon szeretném ha nekem is sikerülne.

      Törlés
    3. A folyadék mennyisége pont így változhat, ahogy írod. Ha lisztet cserélsz a receptben, akkor először kevesebbet tegyél bele és ha kell még lehet tenni hozzá. A gluténmentes tésztákat lágyabbra kell hagyni, mert akkor puhább lesz a végeredmény és nem lesz száraz. Kelesztés közben változik az állaga és könnyen kezelhető lesz.
      Az útifű a tésztát rugalmasabbá teszi, lényegében a glutént helyettesíti. Ha teszel a tésztába, akkor ahogyan írtad 1 tk útifűnél kb. fél decivel több folyadék kell.
      Jó a kelesztéshez a szobahőmérséklet, csak akkor hosszabb ideig kel a tészta. A Nutri free mix per pane lisztből készült tésztának akár 1,5 óra is kellhet, hogy a kétszerese legyen. A Schär mix B és a Miklos's universal mix lisztkeverékből kb. 1 óra a kelesztés. De én mindig a tésztát figyelem, nem az időt. Ha kétszeresére kelt, akkor jó.

      Törlés
  2. Így már értem. Nagyon szépen köszönöm!

    VálaszTörlés