2017. november 27., hétfő

FRANCIAKRÉMES TORTA



Szombaton készítettem ezt a tortát a párom születésnapjára. Nem lett a legszebb,de nagyon finom.
Mindenki szereti ezt a tortát nálunk. A tejszínhab kicsit sok lett a krémhez képest,de sebaj.

Piskóta:
26 cm-es tortaforma
6 tojás
90g fruktóz vagy 120g cukor
120g rizsliszt

Krém:
2 csomag vaníliapuding
2 csomag vaníliás cukor
8 dl tej
édesítőszer vagy cukor
160g Rama margarin
500ml Hulala habtejszín

Máz:
1 ek főzött kávé vagy 1 ek instant kávé
20 dkg porcukor
70 g vaj
4 ek tej

A tojásokhoz hozzáadtam a fruktózt és nagyon habosra kikevertem géppel. Nem választottam szét a tojást,mert így is megemelkedik a piskóta. Majd óvatosan beleforgattam az átszitált lisztet.
Sütőpapíros tortaformába simítottam a tésztát és 160 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem.
Miután megsült,rácson hagytam kihűlni.
A pudingot a tasakon lévő recept szerint a vaníliás cukorral együtt megfőztem. Majd levéve a tűzről belekevertem a kockára vágott margarint is. Teljesen kihűtöttem.
A tejszínhabot nem túl keményre felvertem.
A piskótát kettévágtam. Az alsó lapra rákentem a pudingot,majd a tejszínhab kb. 2/3 részét is. Rátettem a fölső lapot. Bekentem körbe tejszínhabbal. Majd megcsináltam a mázat.
A kávét,a tejet és a cukrot takarék lángon melegítettem. Amikor sűrűsödni kezdett és a cukor felolvadt,levettem a tűzről és robotgéppel belekevertem a vajat. Addig vertem,amíg tejföl sűrűségű lett. Majd rácsorgattam a torta tetejére és elsimítottam.
Betettem a hűtőbe és miután megszilárdult a máz,díszítettem a tetejét tejszínhabbal.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése