2021. augusztus 10., kedd

BARACKOS PITE

 

Ismét egy új recept: barackos pite. Ezt is Gabriella oldalán találtam, de ez eredetileg Nigella Lawson receptje, úgyhogy mondhatom végre, hogy mástól való. 😃
Egy egyszerű kevert süti, ami bármilyen gyümölccsel nagyon finom lesz szerintem. Én most őszibarack konzervet használtam hozzá. Nekem annyira nagyok voltak, hogy ki is kandikáltak a tészta alól. Legközelebb 1,5 adagot készítek a tésztából, hogy teljesen befedje a barackot. Piteforma helyett egy 26 cm-es tortaformába tettem, mert nekem az volt itthon megfelelő méretben.
Finom, puha és szaftos süti lett, másnapra sem volt száraz. Gyorsan, pár perc alatt elkészül.
(Én első próbálkozásra Süssina port használtam, de úgy nem volt jó. Másodjára egy részét gyümölcscukorral helyettesítettem és így már jól sikerült a tészta: 20 g Süssina + 2 ek gyümölcscukor).




25 cm átmérőjű piteformához vagy 26 cm-es tortaformához:

1 doboz őszibarack befőtt
13 dkg Nutri Free Mix per Dolci liszt
13 dkg kristálycukor 
6 g sütőpor
1/4 tk szódabikarbóna
15 dkg puha vaj
2 nagyobb tojás
1 evőkanál cukrozatlan kakaópor

A formát kivajaztam és rizsliszttel beszórtam. A barackot leszűrtem és vágott felével a forma aljára rendeztem. 
A lisztet összekevertem a sütőporral, a kakaóporral és a szódabikarbónával. A tojásokat a cukorral (édesítő+gyümölcscukor) habosra kevertem, majd hozzáadtam a vajat, végül adagonként a lisztes keveréket is, és alaposan összekevertem. Ha túl sűrűnek érezzük a tésztát, adhatunk hozzá néhány evőkanál tejet. Nekem pont jó állagú volt, nem kellett hozzá tej.
A tésztát a gyümölcsre kanalaztam és elsimítottam. 160 fokos előmelegített sütőben kb. 25-30 perc alatt megsütöttem (végezzünk tűpróbát!). Miután kihűlt felszeleteltem.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése