2021. augusztus 28., szombat

TEJFÖLÖS KEKSZ

 

Ennek a keksznek a receptjét már több éve elmentettem és most újra előkerült. És megint azt kell írnom, hogy Gabriella oldaláról van. Nagyon egyszerűen és gyorsan elkészíthető. A tésztája jól formázható és könnyű dolgozni vele. Nem az a nagyon omlós fajta tészta, hanem igazi kekszes állaga lett, nagyon finom.
A Nutri Free Mix per Dolci lisztet megvásárolhatjátok az Oregano webshopban vagy a Nutrifree webshopban.




Mérettől függően 40-50 darabhoz:
Tészta:
37 dkg Nutri Free Mix per Dolci liszt
20 dkg puha margarin vagy vaj
120 g tejföl
1 csomag vaníliás cukor vagy vaníliás xilit
20 g Süssina por vagy 10-12 dkg porcukor ízlés szerint

A díszítéshez:
10 dkg étcsokoládé
10 dkg fehér csokoládé
2 ek olaj

Az édesítőt és a vaníliás xilitet habosra kevertem a puha margarinnal. Hozzáadtam a tejfölt, rászitáltam a lisztet és összegyúrtam a tésztát. 
A receptben több tejföl volt, de nekem ennyi pont elég volt hozzá. Ha nem állna össze a tészta evőkanalanként lehet még tejfölt tenni bele, amíg jól gyúrható tésztát kapunk!
A tésztát rizslisztes deszkán kinyújtottam 5-6 mm vastagra. Majd különböző formákkal kiszaggattam és sütőpapíros tepsire sorakoztattam őket.




Ezután 170 fokos előmelegített sütőben világosra megsütöttem a kekszeket. 
A csokikat vízgőz fölött külön-külön megolvasztottam, 1-1 ek olajjal és kidíszítettem a kihűlt kekszeket.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése