2021. augusztus 28., szombat

KAKAÓS CSIGA TÚRÓS TÉSZTÁBÓL

 

Ahogyan már írtam, ez a kakaós csiga is a duplán túrós bukta tésztájából született. Nagyon finom lett! Bemásolom ide is a receptet és, hogy hogyan készítettem el a tésztát.




Ebből a mennyiségből 24 darab csiga lesz!
Tészta:
2,5 dl langyos tej
0,5 dl kefir (nálam 20 %-os tejföl)
25 dkg áttört túró (Fontos!!! Én mindig a fém papíros 25 dekás túrót használom, mert az jó krémes állagú. Szárazabb túrónál több folyadék kellhet a tésztába!!!) 
0,8 dl olaj
60 dkg Nutri Free Mix per Pane liszt
4 ek cukor vagy 1-2 ek DW 1:4 édesítő
1 mk cukor
1 tojás
3 dkg friss élesztő

Töltelék:
kakaópor
édesítő vagy cukor
olvasztott vaj vagy margarin

Tetejére:
1 tojás

Az élesztőt a langyos tejben 1 mokkáskanál cukorral felfuttattam. A túrót áttörtem, hozzáadtam a tojást, az édesítőt, a tejfölt, az olajat, a felfuttatott élesztőt, végül a lisztet. Majd géppel jól összedolgoztam. Lágy tészta lett, de így a jó, mert kelesztés közben változik az állaga és könnyű lesz dolgozni vele! Szobahőmérsékleten, letakarva duplájára kelesztettem (1,5 óra volt nálam).
A megkelt tésztát rizslisztes deszkán kinyújtottam téglalap alakúra, megkentem olvasztott margarinnal és megszórtam kakaós édesítővel. Feltekertem és cérnával kb. 2 cm-es csigákra vágtam fel.
Sütőpapíros tepsiben hagytam pihenni még kb. 15 percet, ezután lekentem felvert tojással a tetejüket. 





Majd 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése