2021. augusztus 28., szombat

DUPLÁN TÚRÓS BUKTA

 


Pillekönnyű kelt tésztája van ennek a duplán túrós buktának és elképesztően finom. Azért duplán túrós, mert a tésztában és a töltelékben is túró van. Mindenképpen érdemes elkészíteni, mert eteti magát. Ez a túrós-olajos kelt tészta nagy kedvenc lett nálunk, biztosan sütni fogom még.
Csavartam a dolgon még egyet, mert rögtön két adagot készítettem a tésztából. Az egyik adag a cím szerinti túrós bukta lett. A másik adagot viszont két részre osztottam, a feléből kakaós csiga - a másik feléből pedig csokis-narancsos-sárgabaracklekváros tekercset készítettem. A kakaós csiga is nagyon finom lett, de a tekercs valami eszméletlenül szuper ezekkel az ízekkel. Ezeket a recepteket is töltöm fel a blogra.
A recept ismét Gabriellától van és nem is kellett sokat változtatnom rajta. Én tejfölt használtam kefir helyett, mert csak az volt itthon. A folyékony hozzávalók mennyisége viszont pont megfelelő volt.




Nekem 24 darab lett belőle:
Tészta:
2,5 dl langyos tej
0,5 dl kefir (nálam 20 %-os tejföl)
25 dkg áttört túró (Fontos!!! Én mindig a fém papíros 25 dekás túrót használom, mert az jó krémes állagú. Szárazabb túrónál több folyadék kellhet a tésztába!!!) 
0,8 dl olaj
60 dkg Nutri Free Mix per Pane liszt
4 ek cukor vagy 1-2 ek DW 1:4 édesítő
1 mk cukor
1 tojás
3 dkg friss élesztő

Töltelék:
25 dkg áttört túró
1 citrom héja (kezeletlen)
3 ek cukor vagy édesítő ízlés szerint
1  cs vaníliás cukor vagy 1 tk vaníliás xilit
2 tojássárgája
2 ek rizsdara

Tetejére:
olaj vagy olvasztott vaj

Az élesztőt a langyos tejben 1 mokkáskanál cukorral felfuttattam. A túrót áttörtem, hozzáadtam a tojást, az édesítőt, a tejfölt, az olajat, a felfuttatott élesztőt, végül a lisztet. Majd géppel jól összedolgoztam. Lágy tészta lett, de így a jó, mert kelesztés közben változik az állaga és könnyű lesz dolgozni vele!  Szobahőmérsékleten, letakarva duplájára kelesztettem (1,5 óra volt nálam).
Közben a töltelékhez a túrót áttörtem, elkevertem a tojássárgájával, az édesítővel, a vaníliás xilittel, a reszelt citromhéjjal és a rizsdarával.
A megkelt tésztát rizslisztes deszkán kinyújtottam téglalap alakúra, kb. 6-7 mm vastagra, és felvágtam kb. 8x8 cm-es négyzetekre. Mindegyik közepére tettem két teáskanálnyi tölteléket.
A négyzeteket feltekertem és buktát formáztam belőlük. 
A lisztet akciósan vásárolhatjátok meg az Oregano webshopban vagy a Nutrifree webshopban.






Kivajazott, rizslisztezett tepsibe sorakoztattam őket és hagytam kelni még kb. 15 percig.
Majd a tetejét és oldalát lekentem olajjal, végül előmelegített sütőben 180 fokon kb. 25 percig sütöttem.







2 megjegyzés:

  1. Életem legfinomabb buktája! annyi kíserletezés és csalódás után végre! Köszönöm!

    VálaszTörlés