2021. augusztus 28., szombat

CSOKIS-NARANCSOS-SÁRGABARACKOS TEKERCS TÚRÓS TÉSZTÁBÓL

 

Egy újabb recept a túrós-olajos kelt tésztából, ahogy ígértem. Ez a tipikus ronda ,de nagyon finom kategória. Nem lett túl dekoratív a tekercsek kinézete, de az íze sokszorosan kárpótol. Legközelebb kipróbálom inkább csiga formában, úgy biztosan formásabb lenne.
Annyira jól illik egymáshoz a csoki, a kakaó, a sárgabaracklekvár és a narancshéj íze, hogy nem is értem miért nem próbáltam ki előbb. Az ötletet Limara turbó csokis kiflije adta hozzá. Narancslekvárom nem volt ezért a sárgabaracklekvárt választottam és ehhez kevertem kezeletlen narancshéjat, mert azt mindig tartok lereszelve a fagyasztóban. Belekerült még az aprított étcsoki, a kakaópor és az édesítő a töltelékbe és mennyei lett.




Ebből a mennyiségből 32 darab lesz!
Tészta:
2,5 dl langyos tej
0,5 dl kefir (nálam 20 %-os tejföl)
25 dkg áttört túró (Fontos!!! Én mindig a fém papíros 25 dekás túrót használom, mert az jó krémes állagú. Szárazabb túrónál több folyadék kellhet a tésztába!!!) 
0,8 dl olaj
60 dkg Nutri Free Mix per Pane liszt
4 ek cukor vagy 1-2 ek DW 1:4 édesítő
1 mk cukor
1 tojás
3 dkg friss élesztő

Töltelék:
170 g aprított étcsokoládé
1 ek kakaópor
édesítő vagy cukor ízlés szerint
1 nagyobb narancs reszelt héja (kezeletlen)
kb. 6 ek sárgabaracklekvár

Tetejére:
1 tojás

Az élesztőt a langyos tejben 1 mokkáskanál cukorral felfuttattam. A túrót áttörtem, hozzáadtam a tojást, az édesítőt, a tejfölt, az olajat, a felfuttatott élesztőt, végül a lisztet. Majd géppel jól összedolgoztam. Lágy tészta lett, de így a jó, mert kelesztés közben változik az állaga és könnyű lesz dolgozni vele! Szobahőmérsékleten, letakarva duplájára kelesztettem (1,5 óra volt nálam).
A megkelt tésztát négy gombócra osztottam és rizslisztes szilikonlapon egyenként kinyújtottam 30 cm átmérőjű körre. 
A töltelék hozzávalóit összekevertem. Annyi lekvárt adjunk hozzá, hogy könnyen kenhető legyen! Az egyiket megkentem a csokis töltelékkel felével, ráfektettem a másik lapot. Majd 16 cikkre vágtam fel. A másik két gombóccal ugyanígy jártam el.




A szélesebb végüknél fogva feltekertem őket, sütőpapíros tepsiben pihentettem még 15 percet. Ezután lekentem felvert tojással a tekercseket és 180 fokos előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem őket.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése