2015. november 17., kedd

SAJTOS-TÚRÓS POGÁCSA




A receptet a Nosalty oldalán találtam és átalakítottam gluténmentessé.Nagyon fincsi pogik lettek!Az elkészítése eléggé időigényes,de megéri,mert nagyon finom.Tegnap sütöttem ezeket és még ma is nagyon puhák és nem lettek szárazak.

Tészta:
20 dkg Nutri free mix per pane liszt
10 g friss Budafoki élesztő
1 mk cukor
85 ml langyos tej
2 mk só
1 tojássárgája
1 púpozott ek tejföl
40 g puha Rama margarin
1 mk útifűmaghéj (a por változata,de el is hagyható)


Krém:
35 g Rama margarin
85 g áttört tehéntúró
50 g reszelt sajt
+1 mk só

Tetejére:
1 tojás
Reszelt sajt



Az élesztőt felfuttattam a langyos,cukros tejben.A dagasztógép táljában elkevertem a lisztet,a sót és az útifűt. Hozzáadtam az élesztős tejet,a puha margarint,a tojássárgáját és a tejfölt.Géppel alaposan összedagasztottam és letakarva, meleg helyen 1 órát hagytam kelni.
A megkelt tésztát 1 cm vastagra kinyújtottam és rákentem a margarinnal kikevert túrót.Megszórtam reszelt sajttal és 1 mk sóval.Majd harmadolva hajtogattam,letakartam és 20 percig pihentettem.Ezután ismét kinyújtottam,hajtogattam és megint 20 perc pihenő következett.Miután letelt az idő,újra kinyújtottam,hajtogattam,kinyújtottam,de már vastagabbra.Megkentem felvert tojással és megszórtam reszelt sajttal,kiszaggattam.180 fokos sütőben megsütöttem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése