2018. február 15., csütörtök

ALMÁS KOSÁRKA



Tegnap sütöttem ezeket a kosárkákat,mert az almás rétes készítésekor maradt az almából és gondoltam felhasználom valamibe. Gyorsan összedobtam egy omlós pite tésztát Nutri free mix per pane lisztből és nagyon jól sikerült. Azt hiszem ez lett az eddigi legjobb pite tésztám.
Könnyű volt dolgozni vele és nagyon szépen egyben maradt sütés után is. Könnyen ki tudtam szedni a muffin formából. 20 dkg lisztből pontosan 12 darabra jutott tészta.



Tészta:
20 dkg Nutri free mix per pane liszt
6 g Süssina por (vagy 40 g cukor)
1 tk vaníliás fruktóz (vagy vaníliás cukor)
10 dkg Rama margarin
1 tojás
1 csapott ek tejföl ( a tészta állagától függően kevesebb is elég lehet!)
1 csipet só

Tetejére:
1 tojás

Töltelék:
kb. 60 dkg alma (tisztítás előtt lemérve)
fahéj 
édesítő vagy porcukor ízlés szerint
+gm zsemlemorzsa

Az almát összekevertem az édesítővel és a fahéjjal,majd állni hagytam.
A lisztet elkevertem az édesítővel,a sóval és a vaníliás fruktózzal. Majd belemorzsoltam a margarint, hozzáadtam a tojást és a tejfölt,majd összegyúrtam a tésztát. Ezután rizslisztes szilikonlapon kinyújtottam kb. fél centi vastagra és egy pohárral (kb. 10 cm) köröket szaggattam ki.
A muffin sütő minden részébe tettem egy kört és óvatosan belenyomkodtam az aljáig. Szórtam rá egy kevés zsemlemorzsát.
Az almát kinyomkodtam és a tészta pereméig megtöltöttem vele a formákat. A maradék tésztából csillag,kör és szív formákat szaggattam ki és ezeket tettem a kosárkák tetejére.
Majd lekentem ezeket felvert tojással,de a széleket nem,mert különben beleragad a formába a kosárka.





Végül 170 fokos sütőben aranybarnára sütöttem. Még forrón,egy villával alányúlva óvatosan kiszedtem a formából a sütiket és miután kihűlt édesítővel megszórtam.


 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése