2018. február 21., szerda

LAJCSI SZELET



Két napja készítettem ezt a süteményt,ami érdekes nevet visel: Lajcsi szelet. Nagyon finom lett! A kétféle krém nagyon jól kiegészíti egymást. És ez az a süti,ami minél több napot áll,annál jobban megpuhul és összeérik. Én is csak másnap szeleteltem,de ma még jobb lett.
A recept innen van, de pár dolgot változtattam rajta. Nekem vékonyabbak lettek a lapok, lehet legközelebb vastagabbra hagyom.



20 dkg Nutri free mix per pane liszt
20 dkg Nutri free mix per dolci liszt
3 evőkanál kakaópor
20 g Süssina édesítő vagy 15 dkg porcukor
1 tk szódabikarbóna
3 evőkanál tej
10 dkg Rama margarin
1 evőkanál mézpótló vagy méz
3 M-es tojás  (Az eredeti receptben 1 tojás volt,de nekem így nem állt össze. Hármat tettem bele. 
Legközelebb emelem a margarin mennyiségét 15 dkg-ra és 2 tojást teszek hozzá.)

Krémhez:
1 cs vaníliás pudingpor
1 cs puncs pudingpor
folyékony édesítő vagy 4 ek cukor
3-3 dl tej
15 dkg margarin
1 evőkanál rum vagy 1 tk rumaroma
1 tk vaníliaaroma 

Tetejére:
10 dkg étcsoki
1,5 ek olaj

Az elkészítésén is változtattam,nem gőz fölött csináltam. A margarint, a mézpótlót és a tejet mikróban felolvasztottam. A liszteket, a kakaót, a szódabikarbónát és az édesítőt összekevertem. Majd beleöntöttem a margarinos keveréket és hozzáadtam a tojásokat. Végül kézzel összegyúrtam.
3 gombócra osztottam és rizslisztes szilikonos sütőpapíron kinyújtottam. Kb. 18x22 cm-es téglalapra, a sütőpapírral áthúztam egy tepsi hátuljára és egyesével 10 perc alatt megsütöttem őket 170 fokon.
Majd teljesen kihűtöttem.

Közben megcsináltam a kétféle krémet. 
A pudingokat édesítővel 3-3 dl tejben megfőztem. Amikor kész lett, a puncs pudingba belekevertem a rumaromát, a vaníliásba a vaníliaaromát. Majd kevergetve kihűtöttem. A puha margarint kihabosítottam és a felét az egyik pudingba,másik felét a másikba kevertem. Ha cukorral készül,akkor a margarint a cukorral kell kihabosítani és felesben a kihűlt pudingokhoz keverni!

Az egyik lapra rákentem a vaníliakrémet, rátettem a következő lapot. Erre jött a puncskrém, végül az utolsó lap. A tetejére gőz fölött, az olajjal felolvasztott étcsokit kentem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése