2018. február 22., csütörtök

MÁKOS TÚRÓTORTA BARBARA LISZTEKBŐL



Ma sütöttem ezt az igazán különleges mákos túrótortát. A receptet ITT találtam és rögtön megtetszett. Barbara liszteket használtam hozzá és ez volt az első alkalom,hogy ezzel a liszttel dolgoztam. Meg kell mondjam,hogy jelesre vizsgázott. Könnyű volt dolgozni vele, jó állagú lett a tészta. Szeleteléskor sem esett darabjaira, tartotta a formáját. Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel.
Elképesztően finom lett a torta!



Tészta:
1 tojás
100 g Rama margarin vagy vaj
7 g Süssina por vagy 50 g cukor
100 g Barbara lisztkeverék főzéshez, sütéshez
100 g Barbara lisztkeverék kenyérhez és kelt tésztákhoz
1 teáskanál sütőpor



Töltelék:
2 tojás
500 g tehéntúró
100 ml tejföl
2 evőkanál étkezési keményítő
25 g Süssina por vagy 150 g cukor ízlés szerint
130 g darált mák
1 tk vaníliaaroma

A lisztet elkevertem a sütőporral és sz édesítővel. A margarint felolvasztottam és a tojással együtt a liszthez adtam. Majd kézzel összegyúrtam a tésztát.  Egy 22 cm átmérőjű tortaformát kibéleltem sütőpapírral és belenyomkodtam a tésztát úgy, hogy pereme is legyen, a szélét villával kissé megnyomkodtam. Majd betettem hűtőbe 30 percre.




Közben elkészítettem a tölteléket: a mákot egy tálba tettem és forró vizet öntöttem rá, annyit amennyi ellepte. 20 percig állni hagytam, majd leszűrtem. Az áttört túrót, a tejfölt, a tojásokat, a keményítőt, az édesítőt és a vaníliaaromát egy tálba tettem és robotgéppel összedolgoztam. A masszát egy nagyobb és egy kisebb részre osztottam, 1/3-2/3 arányban. A kisebb adaghoz kevertem a mákot. 




A tésztát kivettem a hűtőből, a közepére egy nagy kanál túrókrémet tettem:


Majd erre egy kanál mákkrémet:


És így tovább:


Addig kanalaztam a krémeket, amíg el nem fogytak:


A krémek elég folyékonyak, ezért szépen el fognak terülni, ettől lesz mintás a torta.
Majd egy fogpiszkálóval a torta közepétől kiindulva csíkokat húztam, egészen a széléig. 



180 fokos sütőben nagyjából 60 perc alatt megsütöttem. Amikor kihűlt lekapcsoltam a sütőforma oldalát és felszeleteltem.











Annyira finom lett!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése