2018. február 28., szerda

NAPRAFORGÓ


Régóta terveztem már,hogy készítek egy sós vagy édes napraforgót, mert nagyon tetszik a formája.
A receptet Limaránál találtam és csak egy kicsit kellett változtatnom rajta.
Nagyon finom lett! Puha a tésztája és ízletes a tölteléktől. Szépen megtartotta a formáját is.




Fél adagot készítettem:
25 dkg Nutri free mix per pane liszt
1 S méretű tojás
70 g joghurt
1,5 ek olaj
1 tk só
1 mk cukor
1 dl víz
15 g élesztő
+ 1 tojás a lekenéshez
szezámmag

Töltelék:
50 g szalámi
50 g reszelt sajt
2 púpozott ek tejföl
1 ek Univer pizzakrém

Az élesztőt a cukorral felfuttattam a langyos vízben. A lisztet elkevertem a sóval. Majd hozzáöntöttem az élesztős vizet, a langyos joghurtot és a tojást. Bekapcsoltam a dagasztógépet és miután összeállt a tészta, hozzáadtam az olajat is. Pár percig dagasztottam a géppel. Ezután letakarva meleg helyen 1,5 órát hagytam kelni.




Miután megkelt rizslisztes deszkán átgyúrtam és két gombócra osztottam. Az egyiket kör alakúra kinyújtottam, kb fél centi vékonyra és átemeltem egy sütőpapíros tepsibe.


A töltelékhez összekevertem a tejfölt a pizzakrémmel. Hozzáadtam a reszelt sajtot és az apróra vágott szalámit és elkevertem.
Majd rákentem a lapra:


A másik gombócot is kinyújtottam és a töltelékre terítettem. Közepére tettem egy poharat, de ne vágjuk át a tésztát vele! És 16 részre csíkoztam fel a tésztát pizzavágóval.


Majd kettő egymás mellett lévőt ellentétesen 3x megtekertem. A többit párosával ugyanígy.



Majd lekentem felvert tojással és a közepét megszórtam szezámmaggal.




180 fokos sütőben megsütöttem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése