2018. február 13., kedd

ALMÁS RÉTES


Almás rétest sütöttem ma a fagyasztóból kivett leveles tésztából. Ezt a tésztát még a sajtos rolónál készítettem és akkor a felét a fagyasztóba tettem. Két napja tettem le a fagyasztóból a hűtőbe és ma használtam fel.
A Piaceri lisztből készített tészta receptjét és elkészítését ITT találjátok,fázisfotókkal együtt. A 25 dkg lisztből két nagy rúd lett!


Legelőször a sütőt bekapcsoltam 250 fokra! Nem elírás, tényleg ennyire kell. Azért, mert a leveles tésztát magas hőmérsékleten kell sütni,különben a zsiradék kiolvad belőle.

Töltelék:
Kb.2 kg alma (még a tisztítás előtt lemérve)
fahéj
édesítő vagy cukor ízlés szerint
2-3 ek gm zsemlemorzsa

Az almát megpucoltam, lereszeltem és fahéjjal, édesítővel összekevertem.
Majd kivettem a tészta felét a hűtőből és rizslisztes szilikonlapon nagyon vékonyra kinyújtottam.
Annyira,hogy a szilikonlap mintája átlátszódjon a tésztán.
A kép sajnos elég rossz,mert a konyhámban csak villanynál tudok fényképezni. Ezek a képet ezért elég rosszak.



Majd megszórtam zsemlemorzsával és a kinyomkodott alma felét elosztottam rajta,ahogy a képen látszik.


A szilikonlap segítségével feltekertem a tésztát a kép jobb oldaláról indulva,onnan ahol a sok alma van. Tehát a rövidebb oldaláról kezdtem.
Végül sütőpapíros tepsibe tettem ismét a szilikonlap segítségével átgördítve. A tészta másik felével ugyanígy jártam el! Ezután mindkét rudat lekentem olajjal és betettem a sütőbe.




Kb 15 perc múlva 230 fokra kapcsoltam a sütőt és világosbarnára készre sütöttem a rétest. Miután kihűlt felszeleteltem és édesítővel megszórtam.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése