2019. április 16., kedd

HÓFEHÉRKE SZELET



Ez a süti csak majdnem Hófehérke szelet, mert a tetejére porcukor helyett étcsoki került. A fiam kívánsága volt, nem mondhattam nemet rá. 😃
Ezt is egy FB csoportban találtam, Gyimesi Szabina receptje, köszönöm neki. Brutál finom süti, biztosan máskor is meg fogom sütni. Egy baj van vele, várni kell egy éjszakát a szeleteléssel, hogy megpuhuljanak a lapok. De nagyon megéri türelmesnek lenni.





20 dkg Nutri free mix per dolci liszt
10 dkg Nutri free mix per pane liszt
1 tojás
30 g Dia Wellness 1:4 édesítő vagy 10 dkg porcukor
3/4 cs sütőpor
4-5 ek tejföl
5 dkg zsír vagy vaj
csipet só

A liszteket elkevertem a sóval, az édesítővel és a sütőporral. Belemorzsoltam a zsírt, hozzáadtam a tojást és a tejfölt. Kézzel összegyúrtam, majd 3 részre osztottam. Egyesével kinyújtottam a gombócokat rizslisztes sütőpapíron és a tepsi hátulján megsütöttem világosra. 180 fokos sütőben ez nekem kb. 10 perc volt. 20 x 30 cm-es tepsi volt a receptben, nekem egy kicsit vékonyak lettek így a lapok. Legközelebb vastagabbra hagyom. Miután megsültek, rácson hagytam kihűlni őket.

Krém:
1 cs vaníliapuding
4 dl tej
15 dkg puha vaj vagy margarin
folyékony édesítő vagy 15 dkg porcukor
1 tk vanília aroma vagy 1 cs vaníliás cukor

A pudingot az édesítős tejben, a vanília aromával együtt megfőztem, majd teljesen kihűtöttem. A margarint kihabosítottam és hozzákevertem a pudinghoz. Ha porcukorral készítitek, akkor a margarint a cukorral együtt habosítsátok ki.
Az egyik lapra rákentem a krém felét, rátettem a második lapot. Erre a krém másik felét, végül befedtem az utolsó lappal.
Egy éjszakára folpackkal lefedve betettem a hűtőbe. Majd másnap a tetejét porcukorral kell megszórni és lehet szeletelni. (Én csokival vontam be.)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése