2019. április 16., kedd

POZSONYI KIFLI



Egy kedves ismerősöm, Dobos Bea anyukájánál láttam meg ezt a receptet. Gyönyörű kifliket készített és elhatároztam, hogy megpróbálom gluténmentesen megcsinálni. Schär mix B lisztre cseréltem a búzalisztet és kicsivel több tejet tettem bele. A tetején sajnos nem sikerült elérni a márványos hatást, de az íze kárpótolt mindenért.
Nagyon finom puha kiflik lettek és másnaposan is élvezhető.




16 darab  kiflit készítettem
30 dkg Schär mix B liszt
12,5 dkg Rama margarin
1 tojás sárgája
10 g Dia Wellness 1:4 édesítő vagy 35 g porcukor
10 g friss Budafoki élesztő
1,5 dl langyos tej
1 mk cukor
csipet só

Tetejére:
1 tojás
1 tojásfehérje

A lisztet, az édesítőt és a sót elkevertem, belemorzsoltam a puha margarint. A cukros tejben felfuttattam az élesztőt. Hozzáöntöttem a lisztes keverékhez a tojás sárgájával együtt. Majd kézzel összegyúrtam. Ez egy picit ragacsos tészta lett, de gombócozható.
Letakarva hagytam 1 órát pihenni szoba hőmérsékleten.





Amíg pihent a tészta, elkészítettem a két tölteléket.

Diós:
125 g darált dió
édesítő vagy 75 g cukor
1 tk vaníliás xilit vagy fél csomag vaníliás cukor
25 g gm zsemlemorzsa
25 g mazsola (én kihagytam)
1 tk reszelt citromhéj
1 dl víz

Mákos:
125 g darált mák
édesítő vagy 75 g cukor
1 tk vaníliás xilit vagy fél csomag vaníliás cukor
25 g rizsdara
25 g mazsola (én kihagytam)
1 tk reszelt citromhéj
1 dl tej

A vizet felforraltam és a diós töltelék hozzávalóit elkevertem benne. Majd a tejet is felforraltam és azt pedig a mákos töltelék hozzávalóival kevertem össze. Hagytam kihűlni mindkettőt.

Ezután két gombócra osztottam a tésztát és mindkét gombócot 8-8 golyóra. Így lesz 8 diós és 8 mákos kifli.
Ovális alakúra kinyújtottam egy golyót, rátettem a tölteléket, feltekertem és kiflire hajtottam.







Sütőpapíros tepsibe tettem a kifliket, majd lekentem felvert egész tojással. Ezután hideg helyre tettem és megvártam amíg rászárad. Majd lekentem tojásfehérjével és ismét megvártam a száradást.





Végül 180 fokos sütőben kb. 15-20 perc alatt aranybarnára megsütöttem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése