2019. április 16., kedd

NÁPOLYI GOLYÓ



Egy újabb sütés nélküli desszert, ezúttal gm nápolyiból. A receptet egy Fb csoportban találtam és nagyon megtetszett. Abban csokis nápolyi volt, én mogyorókrémessel készítettem, de szerintem bármilyen jó hozzá. A közepébe nem tettem mogyorókrémet, de legközelebb kipróbálom úgy is. Ez is elképesztően finom lett, mint a zserbógolyó.





65 g Lazzaroni mogyorókrémes nápolyi-- eredetileg 75 g, de nekem nem volt annyi, a többi helyett a darált diót tettem
10 g darált dió
25 g darált mandula vagy mandula krokant
35 g kókuszreszelék
2 ek Süssina por vagy 25 g porcukor ízlés szerint
3 tk rumaroma
20 ml tej
25 g olvasztott margarin

Töltelék:
mogyorókrém-- én most kihagytam

Bevonáshoz:
1 tábla fehér csokoládé
1 ek olaj
kókuszreszelék

A nápolyit aprítógépben ledaráltam. Hozzáadtam a diót, a mandulát, a kókuszt és az édesítőt és elkevertem. Majd beleöntöttem a tejet, az aromát és az olvasztott margarint és kézzel összegyúrtam.
(Ha teszünk bele mogyorókrémet, akkor a masszát fél órára tegyük a hűtőbe. Utána csináljuk meg a mogyorókrémmel töltött golyókat, azután tegyük a fagyasztóba.) Diónyi golyókat formáztam és egy tányéron 15 percre betettem a fagyasztóba. Az olajjal felolvasztottam a fehér csokit és egyesével beleforgattam a golyókat. Majd rögtön megforgattam a kókuszreszelékben is, hogy rátapadjon a még meleg csokira. Végül pár órára betettem a hűtőbe az elkészült golyókat.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése