2019. április 16., kedd

ZSERBÓGOLYÓ



Nagyon szeretjük a zserbót és már régóta terveztem, hogy kipróbálom ebben a formában is. Baromi egyszerű elkészíteni, a hagyományos zserbóval szemben és elképesztően finom. Tényleg hozza az igazi zserbó ízt. Egy kritikus hozzávalója van, ami a gluténmentes darált keksz. Ha nincs otthon bolti gm kekszünk, akkor bizony ezt is meg kell sütni hozzá.
Én most a pudingos keksz receptjéből készítettem hozzá kekszet, a vanília pudingos változatot.
És 50 g darált kekszből készítettem 10 darab zserbógolyót. De bármilyen kekszet használhatunk hozzá.




50 g gluténmentes darált keksz
60 g darált dió
3 ek sárgabarack lekvár
3-4 ek Süssina por vagy porcukor ízlés szerint

+kb. 50 g étcsokoládé 1 tk étolajjal felolvasztva
1-2 tk darált dió a díszítéshez

A darált kekszet, a diót, az édesítőt és a lekvárt kézzel összegyúrtam. Diónyi golyókat formáztam belőle és egy tányéron 15 percre betettem a fagyasztóba. Majd a csokit felolvasztottam az olajjal és beleforgattam a golyókat. Egyesével csináltam és rögtön megszórtam dióval, míg meleg volt a csoki, hogy rá tudjon tapadni a dió. Szilikonos sütőpapírra tettem őket és betettem a hűtőbe pár órára.
Ennyi az egész, hamar megvan és mennyeien finom desszert.








2 megjegyzés:

  1. Kedves Andrea!
    Gm. keksz helyett, lehet esetleg darált,gm. extrudált gabona pehelyből is készíteni? Előre is köszönöm válaszát. Teréz nagymama

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Teréz nagymama!
      Szerintem azzal nem lesz jó, mert nagyon pépes lesz a lekvártól.

      Törlés