2019. április 11., csütörtök

MARCIPÁNOS-NARANCSOS KIFLI



Megint elmaradásban vagyok receptekkel, de igyekszem pótolni őket. Ma egy marcipános kifli receptet hoztam, amit a sütisdobozoom oldalon találtam. A diós kiflit nagyon szeretjük, de most valami mást szerettem volna sütni, de mégis hasonlót. A Lidlben vettem nemrég marcipánt és gondoltam felhasználom hozzá. Ehhez kerestem a neten receptet és nagyon bevált, amit találtam.
Igazi karácsonyi hangulatom lett tőle, úgyhogy biztosan megsütöm majd év végén is. Mennyei omlós kiflicskék lettek, nagyon finom marcipános-narancsos ízben. Engem nagyon meggyőzött. 😋
NAGYON FONTOS, hogy miután megsült, hagyjuk teljesen kihűlni!!!
Melegen nem lehet a tepsiről felvenni, mert szétporlad. Ha már teljesen kihűlt, szépen egyben marad és evés közben sem esik szét.




20 darab kifli
20 dkg Nutri free mix per dolci liszt
12,5 dkg Rama margarin
7,5 dkg marcipán massza
8 g Dia Wellness 1:4 édesítő (én 15 g-ot tettem, mert nekem nem volt elég édes) vagy 30 g porcukor
csipet só
fél narancs reszelt héja (nálam szárított narancshéj)

+ a szóráshoz édesítő vagy porcukor

A marcipánt sajtreszelőn lereszeltem. Hozzákevertem a lisztet, az édesítőt, a narancshéjat és a sót. Majd belemorzsoltam a puha margarint és összegyúrtam. Szépen összeállt a tészta, nem kellett semmi más hozzáadnom. Kb. 15 percre betettem folpackba csomagolva a hűtőbe. Ha nagyon ragadna, lehet tovább is bent hagyni.
Ezután diónyi darabokat téptem a tésztából, golyót formáztam, majd rudakat sodortam belőle és kifli alakúra hajtottam.






Végül 175 fokos sütőben kb. 12 perc alatt, világosra megsütöttem.
Én miután kihűlt, csak akkor szórtam meg édesítővel.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése