2020. február 10., hétfő

HÁZTARTÁSI KEKSZ



Már régóta szerepelt a listámon a háztartási keksz sütés. 10 éve sütök-főzök gluténmentesen, de ez eddig még kimaradt nálam. A receptet már nagyon régen írtam le. Sajnos nem is emlékszem, hogy hol találtam.
It's us maria's sweet baking mix lisztből sütöttem és nagyon jól sikerült.





25 dkg It's us maria's sweet baking mix liszt (régi nevén Glutenix foszlós kalács liszt) GM búzakeményítőt tartalmaz!
1 tk vaníliás cukor (Csak akkor, ha másik lisztet használtok hozzá! Én nem tettem bele, mert ebben van vanília.)
1/2 tk szódabikarbóna
12,5 dkg margarin
8 g Süssina por vagy 7-8 dkg porcukor (ízlés szerint)
1 tojás

A lisztet, az édesítőt és a szódabikarbónát összekevertem. Majd elmorzsoltam benne a margarint és hozzáadtam a tojást is, kézzel összegyúrtam. Elég puha lett a tészta, ezért 1 órára folpackba csomagolva betettem a hűtőbe. Utána már könnyű volt dolgozni vele, nagyon jó állagú lett a tészta.
Rizslisztes szilikonlapon fél cm vastagra kinyújtottam és kerek, hullámos szélű linzer szaggatóval kiszaggattam. Majd egy villával megszurkáltam a kekszeket.







Sütőpapíros tepsiben, 170 fokos sütőben kb. 10 perc alatt megsütöttem.










5 megjegyzés:

  1. Szia az enyem eoha nem ilyen állagú szetterul

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Shcar farina lisztből is működne vagy esetleg glutenix kenyér lisztből?

    VálaszTörlés