2020. február 3., hétfő

FÁNK MIKLOS'S UNIVERSAL MIX LISZTKEVERÉKBŐL



Néhány Hunorganic termék új nevet és új csomagolást kap. De az összetétel nem változik, marad a már jól bevált minőség. Az új termékcsalád neve: It's us.
Az egyik ilyen termék, a sokak és én általam is kedvelt Alfa-mix liszt.  Ezentúl így kell keresni az üzletekben: It's us miklos's universal mix.




Már az új csomagolású It's us miklos's universal mix lisztkeverékből sütöttem ezeket a fánkokat. A BERLINER receptjét használtam hozzá és csak egy picit változtattam rajta. Nagyon finom és puha lett ezzel a liszttel is. Bármilyen változatban elkészíthetjük a tésztáját. Én most 3 félét csináltam: berlini-, farsangi- és amerikai fánkot.





25 dkg It's us miklos's universal mix liszt -átszitálva
20 g friss élesztő
1,5 dl meleg tej
1 mk cukor
40 g fruktóz vagy cukor
25 g margarin
2 tojássárgája
25 ml rum vagy 1 tk rumaroma
csipet só
olaj a sütéshez

Töltelék:
sárgabarack lekvár
puding

Díszítés:
étcsoki
fehércsoki
szórócukor

A meleg, de nem forró tejben, 1 mk cukorral felfuttattam az élesztőt. A száraz hozzávalókat elkevertem, majd hozzáöntöttem az élesztős tejet, a rumaromát és a tojásokat. Bekapcsoltam a dagasztógépet és amikor már összeállt a tészta, hozzáadtam az olvasztott margarint is. Pár percig dagasztottam a géppel. Majd letakarva, meleg helyen 1 órát hagytam kelni.





Miután megkelt rizslisztes deszkán átgyúrtam és 10 gombócra osztottam. Ezeket tetszés szerint formáztam. Majd letakarva még 30 percig hagytam kelni. 






A farsangi fánkokba ezután nyomtam mélyedést.
Az olajat felmelegítettem egy serpenyőben és közepes lángon megsütöttem a fánkok mindkét oldalát. Papírtörlőre szedtem és megvártam, hogy teljesen kihűljenek.
Majd megtöltöttem a berlini fánkokat. Egy műanyag töltőre egy hosszabb csövet tettem, belenyomtam a fánkba. Egy kicsit körbe megmozgattam és belenyomtam a tölteléket.
Végül édesítővel megszórtam.
Az amerikai fánkokat kétféle olvasztott csokival és szórócukorral díszítettem. A farsangi fánkokat sárgabarack lekvárral töltöttem meg.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése