2019. október 15., kedd

LEKVÁROS-RÁCSOS PITE



Két hete sütöttem ezt a lekváros-rácsos pitét Mákos pite receptje alapján. Csak annyit változtattam, hogy egyszerűen csak lekvárral kentem meg és erre kerültek a rácsok. Nagyon finom lett ez a variáció is.

Egy nagy gáztepsihez elég ez a mennyiség. Ha marad a tésztából, azt ki szoktam szaggattam linzernek.
40 dkg Nutri free mix per dolci liszt
35 dkg Nutri free mix per pane liszt
1 cs Dr Oetker sütőpor
30 g Süssina por vagy 18 dkg porcukor
1,5 kezeletlen citrom reszelt héja
6 tojás sárgája
8-9 ek tejföl (nálam 9 púpozott)
35 dkg Rama margarin

Töltelék:
házi sárgabarack lekvár

Tetejére:
1 tojás

A liszteket elkevertem a sütőporral, az édesítővel és a citromhéjjal. Utána elmorzsoltam benne a margarint. Hozzáadtam a tojások sárgáját és a tejfölt, majd összegyúrtam.
A tészta kétharmadát kinyújtottam rizslisztes deszkán, kb. 1 cm vastagra és beleigazítottam a tepsibe.
A tojások fehérjét kemény habbá vertem az édesítővel. A mákot elkevertem a citromhéjjal, majd beleforgattam a habba.
A tésztát jó bőven megkentem sárgabarack lekvárral. A maradék tésztából rudakat sodortam és átlósan berácsoztam a tetejét. Majd óvatosan lekentem a rácsokat felvert tojással. 
180 fokos sütőben kb. 40 percig sütöttem, amíg szép színe lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése