2019. október 15., kedd

MOGYORÓKRÉMES CSAVART KALÁCS



Tegnap két kalácsot is sütöttem, egy mogyorókrémeset és egy kakaósat. A szokásos Csavart kalácsom receptjét használtam hozzá. Isteni finom és puha kalács lett a végeredmény, mint mindig.
Az előző bejegyzésnél találtok fázisfotókat is a készítésről!
Most sem lett szépségdíjas, mert megint kirepedt, de az íze kárpótol érte.


1 kalács hozzávalói:
35 dkg Nutri free mix per pane liszt
2 ek gyümölcscukor vagy 3 ek cukor
1 tk útifűmaghéj (a liszt változata)
60 g olvasztott Rama margarin
1 tojás
1,5 dl langyos tej (Frissítés: 2 helyett elég a 1,5 dl tej!) 
1 mk cukor
30 g friss Budafoki élesztő

1. töltelék:
kb. 5 ek mogyorókrém langyosra melegítve, hogy könnyen kenhető legyen

2. töltelék:
kb. 2 ek kakaópor
kb. 25-30 g Süssina por vagy porcukor ízlés szerint
1 ek gyümölcscukor (Ezt csak azért teszem bele, hogy megolvadjon a töltelék. A Süssina por magában nem olvad meg és száraz marad. A fiam folyósan szereti.)
kb. 10 dkg olvasztott margarin
A kakaót, az édesítőt és a cukrot összekevertem. Majd hozzáöntöttem az olvasztott margarint és krémesre kevertem.

Tetejére:
1 tojás

Az élesztőt felfuttattam 1 mk cukorral a meleg, de nem forró tejben. A lisztet elkevertem az útifűvel és a gyümölcscukorral. Majd beleöntöttem az élesztős tejet és a tojást. Bekapcsoltam a dagasztógépet és amikor már összeállt a tészta, hozzáöntöttem az olvasztott margarint is és pár percig dagasztottam.
A tésztát letakarva meleg helyen 1,5 órát hagytam kelni.
Miután megkelt lisztes deszkán átgyúrtam és kétfelé osztottam.
Az egyik gombócot kinyújtottam és megkentem a mogyorókrém felével. A két oldalát kissé behajtottam, majd feltekertem. Nem szabad túl vékonyra nyújtani!
A másik gombóccal ugyanezt megcsináltam, majd a kettőt összecsavartam és beletettem a sütőpapíros formába. Most kisebb kenyérformába tettem, így sokkal szebb és magasabb lett. Végül felvert tojással lekentem és 180 fokos sütőben megsütöttem. Ha nagyon pirulna a teteje, akkor takarjuk le!

A kakaós kalács ugyanígy készült, a különbség csak a töltelékben volt. Én egyben dagasztottam be a kettőt és miután megkelt feleztem el a tésztát a két kalácshoz. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése