2019. október 15., kedd

SAJTOS-KOLBÁSZOS CSIGA



Sonkás-sajtos csiga receptje alapján készült ez a sajtos-kolbászos változat. Most 300 g Nutri free mix per pane lisztet kevertem 50 g Integrale liszttel és tejföl helyett joghurtot használtam.
Annyira finom és puha ez a kelt tészta. Ezt először a Dupla sajtos kiflinél használtam és azóta is rendszeresen sütök vele sós kelt tésztás péksütiket.





12 darab csigám lett:
30 dkg Nutri free mix per pane liszt
5 dkg Nutri free mix per pane Integrale liszt
20 g élesztő
1 dl tej
30 g olvasztott margarin vagy vaj
175 g joghurt
1 tojás
1,5 tk só
1 mk cukor
1 tk útifűmaghéj (a por változata)

Töltelék:
kolbász
reszelt sajt

Tetejére:
1 tojás

Az élesztőt a meleg tejben a cukorral felfuttattam.
A liszteket, a sót és az útifüvet összekevertem, hozzáadtam az élesztős tejet, a langyos joghurtot és a tojást. Bekapcsoltam a dagasztógépet és amikor már összeállt a tészta beleöntöttem az olvasztott margarint is.
Pár percig dagasztottam, majd letakarva meleg helyen hagytam kelni 1 órát.
Miután megkelt kinyújtottam a tésztát téglalap alakúra, kolbászkarikákat és reszelt sajtot tettem rá. Majd a szélesebb oldalától feltekertem és cérnával feldaraboltam.
Sütőpapíros tepsibe fektettem a csigákat és lekentem a tetejüket felvert tojással. Végül 180 fokos sütőben megsütöttem őket.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése