2018. január 5., péntek

DUPLA SAJTOS KIFLI



Ezeket a sajtos kifliket is tegnap sütöttem.
Az eredeti recept Citromhab blogjáról való,én fél adagot készítettem csak. Nutri free mix per pane lisztet használtam.
Nagyon finom,puha foszlós lett a tésztája!



35 dkg Nutri free mix per pane liszt
20 g élesztő
1 dl tej
25 ml olaj
175 g natúr joghurt
1 tojás
1,5 tk só
1 mk cukor
1 tk útifűmaghéj (a por változata)

Töltelék:
kb. 15 g olvasztott margarin
kb. 125 g reszelt sajt

Tetejére:
1 tojás a kenéshez+reszelt sajt

Az élesztőt a meleg tejben a cukorral felfuttattam.
A lisztet,a sót és az útifüvet összekevertem, hozzáadtam az élesztős tejet,a langyos joghurtot és a tojást. Bekapcsoltam a dagasztógépet és mikor már összeállt a tészta,beleöntöttem az olajat is.
Pár percig dagasztottam,majd letakarva,meleg helyen hagytam kelni 1 órát.
Elég ragacsos lett a tészta,de nem baj,mert kelés közben változik az állaga és könnyű lesz dolgozni vele!




Miután megkelt rizslisztes deszkán átgyúrtam és 3 gombócra osztottam.


Az egyiket kör alakúra kinyújtottam,kb. fél centi vastagra. Megkentem olvasztott margarinnal és megszórtam reszelt sajttal.


Kinyújtottam a következőt és rátettem a sajtos lapra. Azt is lekentem margarinnal és megszórtam sajttal. A 3. lappal ugyanígy csináltam.


Pizzavágóval 12 részre vágtam fel és mindegyiket a szélesebb végétől kezdve feltekertem kifli formára.




Majd sütőpapíros tepsiben lekentem felvert tojással és megszórtam reszelt sajttal.
Eléggé megnőnek sütés közben,hagyjunk helyet köztük a tepsiben.



Ezután 170 fokos sütőben megsütöttem.






2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lett, a tészta zseniális, nagyon könnyű vele dolgozni. Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ízlik! Köszönöm szépen a visszajelzést! 🙂

      Törlés