2018. január 21., vasárnap

HÚSGOMBÓCOK PETREZSELYMES MÁRTÁSBAN SOTELLI TÉSZTÁVAL


Sotelli Kingdom of taste Hungary jóvoltából kipróbálhattam egy új tészta márkát.
Nagyon finom,jóízű kukorica alapú tészta. A főzés során nem ragadt össze. Én pár perccel tovább főztem,mint ahogyan zacskón szerepel. De ez nálam minden tésztára igaz.


És ha már új tésztát használtam,akkor kipróbáltam hozzá egy új mártást is.
Ezt a receptet Aranytepsi oldalán találtam és gluténmentesre alakítottam,picit változtattam rajta.

33 gombóchoz:
30 dkg darált sertés hús
1 tojás
3 púpozott ek gm zsemlemorzsa
1 csapott tk só
1 nagy csipet őrölt bors
1 tk fokhagymakrém
+olaj a sütéshez kb.4-5 ek

A darált húst egy tálban összekevertem a sóval,borssal,zsemlemorzsával,fokhagymakrémmel és a tojással. Összegyúrtam és kisebb diónyi golyókat formáztam belőle. Picit ellapítottam és egy tálcára sorakoztattam.



Egy nagy serpenyőben felforrósítottam az olajat és fedő alatt a húsgombócok mindkét oldalát megpirítottam. Egyszerre belefért mindegyik,akkora volt a serpenyőm.
Kiszedtem az olajból és félretettem.




Mártás:
5 dl habtejszín (zacskós)
1 csapott ek rizsliszt
1 tk fokhagymakrém
1 csokor petrezselyemlevél
só (ízlés szerint)

A tejszínt,a liszttel és a fokhagymakrémmel csomómentesre kevertem. Állandó kevergetés mellett közepes lángon besűrítettem.
Miután kész lett megsóztam és beleforgattam a gombócokat. Végül hozzáadtam az apróra vágott petrezselymet is és összeforgattam.




A frissen kifőtt tésztával tálaltam.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése