2018. január 13., szombat

CITROMKRÉMES LINZER PIACERI LISZTBŐL

     



Ma egy fantasztikusan finom citromkrémes linzert sütöttem. Ezelőtt még sosem csináltam citromkrémet,de ez annyira finom,hogy biztosan többször is fogom készíteni.
Krémes állagú,savanykás,nagyon jól illik ehhez a linzerhez. A linzer tésztájához most is Piaceri lisztet használtam és nagyon jól vizsgázott. Könnyen nyújtható,nem töredező tésztát kaptam,ami a sütés után sem esett szét.
A recept a vaníliás karika receptje,de most mandulaliszt nélkül. A citromkrém receptje pedig innen van. Az enyém narancsos árnyalatú lett,mert extra sárga tojásokat használtam hozzá. Nagyon szép színe lett a krémnek.


Sajnos ez a liszt már nem kapható. Ezért beteszem a kedvenc linzer receptem linkjét ide, ami Schär mix B lisztből készül.
20 darab lett belőle
30 dkg Piaceri Mediterranei Farina liszt
15 g Süssina por vagy 8 dkg porcukor
15 dkg Rama margarin
1 tk vaníliás fruktóz vagy vaníliás cukor
1 tojás
csipet só

A száraz hozzávalókat elkevertem egy tálban. Majd belemorzsoltam a margarint. A tojást kissé felvertem és belegyúrtam a tésztába. Nem tettem be a hűtőbe,mert nem volt ragacsos a tészta. Cukorral készítve lehet,hogy szükséges a hűtés.
Rizslisztes deszkán kb fél cm vastagra kinyújtottam és linzer szaggatóval kiszaggattam.





Sütőpapíros tepsiben,170 fokon világosra sütöttem. Míg sült a linzer elkészítettem a citromkrémet.

Citromkrém: (megmaradt kb az 1/3-a)
90 g kockára vágott Rama margarin vagy vaj
édesítőszer ízlés szerint vagy 100 g porcukor
150 ml frissen facsart citromlé (körülbelül 3 nagy citrom leve)
1 kezeletlen citrom reszelt héja
4 közepes méretű tojás
1 evőkanál étkezési keményítő (én tápióka keményítőt használtam)
csipet só

Egy lábasba öntöttem a citromlevet, elkevertem az édesítővel, a tojásokkal,a sóval, a reszelt citromhéjjal és a keményítővel.
Közepes lángon addig főztem, amíg sűrű vaníliakrém állaga lett. Ezután lehúztam a tűzről, darabonként hozzáadtam a margarint és alaposan elkevertem benne. Megvártam míg teljesen kihűl.
A kihűlt linzereket megtöltöttem a citromkrémmel.
Nagyon-nagyon finom! Ha szeretitek a savanykás ízeket,mindenképpen próbáljátok ki!








Néhányat mogyorókrémmel töltöttem meg.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése