2018. január 22., hétfő

BEIGNET, FRANCIA FÁNK


A nemzetközi fánk hetem második "áldozata" a francia fánk vagyis a beignet. A recept innen van és csak egy picit kellett változtatnom rajta gluténmentesen.

"A beignet általában szögletes formájú és porcukorral bőségesen megszórva szokták tálalni. Keletkezésével kapcsolatosan az a legenda terjedt el, miszerint Marie Antoinette francia királyné karnevál idején megszökött a palotából, és elvegyült az utcán az ünneplő tömegben. Megéhezett, és mivel nagy rajongója volt az édességeknek, vásárolt egy fánkot egy mézeskalács árustól. Annyira ízlett neki, hogy a kísérőjével felvásároltatta az árus egész készletét, visszatérve a palotába pedig megparancsolta a palota cukrászának, hogy készítsen ő is ilyen finomságot. Mivel a cukrász nem boldogult vele, magához hívatta a mézeskalácsost, aki némi alkudozás után elárulta neki a receptet."  
Forrás: Az én kemencém.com

A hozzávalók megegyeznek a szalagos fánk hozzávalóival,de az arányok mások. Ez és a kétszer kelesztés miatt a beignet lyukacsosabb,levegősebb szerkezetű,eteti magát.
Többé-kevésbé sikerült elérni azt az állagot,ahogyan ez búzásan kinéz. Néhány kivételével szépen felfújódtak az olajban a fánkok.



25 dkg Nutri free mix per pane liszt + 1 ek a dagasztás végén
csipet só
25 g olvasztott margarin
30 g fruktóz vagy 35 g cukor
1,25 dl tej
15 g friss Budafoki élesztő
1 M-es tojás
1 mk útifűmaghéj por
Szóráshoz: édesítő vagy porcukor

A tejet a cukorral és a vajjal együtt addig melegítettem, amíg a vaj elolvadt.
Hagytam egy kicsit kihűlni, majd belemorzsoltam az élesztőt és megvártam,hogy felfusson.
Beleöntöttem az élesztős tejet a robotgép keverőtáljába, hozzáadtam a liszt felét és elkezdtem dagasztani.
Mikor kicsit összeáll, hozzáadtam a tojást is és tovább dagasztottam. Majd hozzáadtam a maradék lisztet és összedolgoztam a géppel. Még kellett hozzá egy ek liszt,mert túl lágynak találtam.
Ezután meleg helyen kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztettem.




Miután megkelt, rizslisztes deszkára borítottam és kb.1 cm vastagságú, téglalapra nyújtottam.
Pizzavágóval 6x6 cm-es négyzetekre felvágtam a tésztát, majd letakartam és még kb. fél órát hagytam kelni.


Egy mély serpenyőbe 1 ujjnyi olajat öntöttem és felmelegítettem.
A fánkokat beletettem az olajba és mindkét oldalukat aranybarnára sütöttem kb. 1-1,5 perc alatt (Egyszerre csak 4-5 darabot).
Majd papírtörlőre kiszedtem és miután kihűlt édesítővel megszórtam.









Néhányat csokiba mártottam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése